Rīgā, Brīvības ielā 191 notiek būvdarbi “Rīgas satiksmes” vēsturiskajā 5.tramvaju depo.
Rīgā, Brīvības ielā 191 notiek būvdarbi “Rīgas satiksmes” vēsturiskajā 5.tramvaju depo.
Ekerānuzņēmums no socīkla “X”/Karl

“Ko nav iznīcinājusi uguns, divi kari vai komunisti, to vieglu roku iznīcina Rīgas satiksme.” Soctīklos sašutums par būvdarbiem 5.tramvaju depo 56

“Rīgas satiksme ir iznīcinājusi 5.depo vēsturiskā, Mandelštama 1901.gadā projektētā šķūņa orģinālās jumta konstrukcijas… dzelzceļa pusē iznīcina orģinālos koka logus… Ko nav iznīcinājusi uguns, divi kari vai komunisti, to vieglu roku iznīcina @Rigassatiksme_…,” tādas skumjas pārdomas soctīkla vietnē “X” šo pirmdien, 1.jūlijā, publicējis kāds iedzīvotājs ar vārdu Karl.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Viņš ierakstam pievienojis divas fotogrāfijas, kurās redzams 5.tramvaju depo pie Gaisa tilta Rīgā, Brīvības ielā 191. Foto uzskatāmi redzams, ka notiek būvniecības darbi. Vēsturiskajai ēkai nojaukta jumta daļa.

“Ja šis nav barbarisms, tad es nezinu, kā to nosaukt… Rīgai reāli vajadzēja jaunu tramvaju depo. Tikai paskatieties, kā paiet pasaules godība… Kamēr citur cenšas maksimāli vēsturi saglabāt – Rīgas satiksme centīgi iznīcina pat to, kas vēl bija palicis,” raksta Karl.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šo ierakstu komentējuši arī citi soctīkla “X” lietotāji, paužot savu attieksmi par redzēto fotogrāfijās.

“Skumji, ka arī šeit nāks kārtējais eiroremonts. Nu kāpēc nemākam vai negribam saglabāt seno un unikālo, integrējot jaunā risinājumā? Projekts taču gan jau saskaņots…:( @RitaEvaNa @Rigassatiksme_,” komentē Inita.

Uldis raksta: “Pareizi mana Mammīte teica par TTT (vēlāko – TTP), ka tas bija latviešu uzņēmums (ne velti Gavrilovs tieši tur iemācījās valodu, kad viņu atsūtīja no plašās), bet autobusu parks krievu kantoris. “RS”, kas ir tiešā “autobusnieku” pēcnācēja jau iznīcināja avīzi, tagad visu pārējo!”

“Kuri logi te oriģināli 123 gadus bez renovācijas? Še daži atlikušie izskatās pēc pakešniekiem. Jumta konstrukcijas ne reizi nav bijušas stiprinātas pat padlaikos?” jautā kāds cits. Viņam atbild ieraksta autors Karl: “Jā, šeit jums ir taisnība, tiešām. Bet, attiecībā uz visu citu – gaidīsim atbildi no “pieminekļu sargiem”. Jebkurā gadījumā, ja taisnība ir izskanējusī informācija, ka paliek tikai gala siena uz dzelzceļa pusi – tad darbi ir jāaptur.”

Reklāma
Reklāma

“Beidzot, vecais azbests tiek novākts,” gandarīti komentē Ivars. “….to iznīcina RD “progresīvie” jaunkomunisti!” piebilsts kāds cits. “Vai tad tehniskajām būvēm ir kāda vērtība? Vecās dzelzceļa noliktavas/krautuves ēkas blakus cenuklubam ari neviens īpaši vērtē netur. Nav arī nekur apraksta, kas nozīmē, ka nopietni to vēsture arī nav pētīta,” komentē kāda sieviete.

“Padomju laiku šīfera jumts ir vēsturisks mantojums? Vai jums vispār ir skaidrs kas un kā tur notiks? Vai tikai paraujam histēriju par nezināmām lietām?” jautā Krišjānis. “Rīgai nav nākotnes, braucat uz Valmieru,” iesaka kāds cits soctīkla “X” lietotājs pie Karl ieraksta par 5.tramvaju depo Rīgā.

“Es arī braucu garām ar vilcienu un likās, ka tik smukai vēsturiskai industriālai ēkai to nevajadzētu nodrīt. Var taču arī jaunā vietā jaunu depo uztaisīt,” komentēja vēl kāds.

Savukārt šā gada 18.jūnijā uzņēmums “Rīgas satiksme” savā mājas lapā informēja, ka, turpinoties vēsturiskā 5.tramvaju depo pārbūves darbiem 10. jūnijā ēkas pamatos tika iemūrēta laika kapsula ar vēstījumu un piemiņas lietām nākamajiem “Rīgas satiksmes” kolēģiem.

“Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa sacīja: “Šodien “Rīgas satiksmes” nākotnes kolēģiem esam sagādājuši vēstījumu un piemiņas lietas par mūsu tagadni – novēlējumus no struktūrvienībām, pēdējo preses izdevumu, pēdējo iekšējo laikrakstu “Rīgas Satiksmes Darbinieks”, kā arī mūsu pašu darbinieku izveidoto tramvaja riteņu rebordu kontroles kalibru, kas iemūrētas jaunās depo ēkas pamatos. Lai pamats, ko liekam šodien, stingri stāv un palīdz kolēģiem darbā rītdien! Lai mūsu atbildīgais ceļš uz attīstību, ir viņu drošais balsts vēl daudzus gadu desmitus!”

Savukārt “Rīgas satiksmes” valdes loceklis Jānis Golubevs uzsvēra: “Būvprojekts paredz 1963. gadā izbūvēto depo ēkas piebūvju demontāžu un jaunas depo ēkas izbūvi, esošās ēkas pārbūvējot tā, lai tiktu nodrošināti atbilstoši apstākļi zemās grīdas tramvaja tehniskajai apkopei un remontdarbiem, kā arī saglabāta esošā kultūrvēsturiskā tramvaju depo ēka. Īpašs izaicinājums visā būvdarbu norises laikā ir fakts, ka ir nepieciešams nodrošināt depo teritorijas funkcionalitāti, taču neskatoties uz to – būvdarbi noris stingri pieturoties pie līgumā noteiktajiem termiņiem.”

“Rīgas satiksme” informēja, ka 2023. gada 21. septembrī ar SIA “Aimasa” tika noslēgts līgums par būvdarbu veikšanu 5. tramvaju depo, Brīvības ielā 191. Atbilstoši noslēgtajam līgumam, būvdarbus objektā paredzēts pabeigt līdz 2025. gada nogalei un tie tiek veikti atbilstoši AS “Rūpnīcprojekts AS” izstrādātajam būvprojektam. Būvuzraudzību nodrošina SIA “Geo Consultants”.

Rīgā, Brīvības ielā 191 notiek būvdarbi “Rīgas satiksmes” vēsturiskajā 5. tramvaju depo.
Ekerānuzņēmums no socīkla “X”/Karl

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.