Par ko liecina fotogrāfijas ar mīļoto – nosaki jūtas pēc attēla. Un analizējam slavenību bildes 0
Fotogrāfija ir apturēts dzīves mirklis. Tā var pastāstīt to, ko cilvēks pats nepastāstīs – viņš var par sevi daudz ko nemaz neapzināties. Ne velti saka: “No malas labāk redzams”.
Iedomāsimies fotogrāfiju kā aisbergu. Virs ūdens ir tikai tā redzamā daļa – tas, ko vairumā gadījumu mēs apzināti cenšamies demonstrēt – panākumus, laimi, savu pārākumu. Bet lielākā aisberga daļa ir paslēpta zem ūdens, pat tad, ja fotoattēls ir iestudēts, mēs joprojām varam ieraudzīt patieso stāvokli, norāda psiholoģe Irina Solovjova. Holivudas smaids slēpj agresiju, acīm redzamas skumjas… Īpaši informatīvi ir momentuzņēmumi, tie spēj atklāt noslēpumus.
Kopīgs foto ar partneri
Pievērsiet uzmanību šādiem kritērijiem:
1. Kāds attēlos ir attālums starp jums? Iespējams, esat dzirdējuši par “komunikācijas zonām” – attālumu, kurā mēs pielaižam sev klāt. Jo tuvāks un mīļāks ir cilvēks, jo lielāka uzticēšanās, jo mazāks attālums. Tāpēc ir tieša saikne starp psiholoģisko tuvību un telpisko attālumu starp partneriem. Attālums fotogrāfijā atspoguļo psiholoģiskās tuvības un uzticēšanās pakāpi.
2. Cik liela ir fiziskā saskarsme? Fiziskais kontakts liecina par uzticēšanos partneru starpā (sev tuvu mēs pielaižam tikai tos, kas neapdraud mūs). Tas liecina arī par seksuālās tieksmes pakāpi. Kaisli ir grūti viltot: var melot ar vārdiem, bet ķermenis jums neļaus samelot. Ar mums seksuāli interesantu objektu gribam maksimālu fizisko kontaktu, ķermeņi, šķiet, kā magnetizēti pievelkas, partneri mēģina pieskarties viens otram, apskaut…
3. Vai abi partneri tiecas viens pie otra? Patiesa mīlestība ir abpusēja, realitāte var būt tāda, ka attiecības ieinteresēts viens partneris, un otrs tikai atbild uz viņu raidītajiem impulsiem, “ļauj sevi mīlēt”, kā mēdz teikt. Šāda veida attiecību modelis liecina par viena partnera zemo pašnovērtējumu un otra narcismu.
4. Cik bieži fotogrāfijās jūs skatāties viens uz otru? Mīlestība liek koncentrēties uz interesējošo objektu, viņš ir galvenā figūra, viss pārējais ir fons. Ja interese par partneri ir patiesa, ja to nosaka nevis aprēķins vai bailes no vientulības, pienākuma sajūta, tad partneris bieži ir uzmanības centrā. Interesē viņa reakcija, noskaņojums utt. Vai foto kamera bieži notver jūsu skatienus vienam uz otru?
5. Cik bieži jūs smaidāt – viens otram, nevis fotoaparātam? Ja smaids nav “etiķete”, tas izsaka prieku un labsajūtu. Smaids apliecina, ka partneriem patiešām ir labi vienam ar otru, viņi ir gatavi paust savu prieku un apmainīties ar to.
6. Cik bieži jūs sadodaties rokās? Plaukstas ir sirds “logi”. Kontakts “plauksta-plauksta” vēsta par tuvību, dziļu psiholoģisko intimitāti, gatavību atvērt savu sirdi partnerim un pieņemt viņa sirds dāvanu.
7. Cik bieži jūs apskaujaties un kā? Apskāvieni ir saistīti ar psiholoģisko intimitāti, objekta nozīmīgumu un tiem piemīt daudzlīmeņu simbolisms. Tā ir aizsardzība un valdījums, arī vēlme dāvāt siltumu. Pievērsiet uzmanību, ko vairāk simbolizē jūsu apskāvieni ar partneri: kontroli, nevēlēšanās atlaist, bailes zaudēt? Impulss aizsargāt? Dāvāt siltumu?
8. Vai jūs pozējat vai pamanāma spontanitāte un patiesums? Dažkārt attiecības tiek veidotas kā “vizītkarte”, – lai būtu attiecībās. Ja tā, bildes izskatās iestudētas. Tās ir skaistas, bet neizskatās dabiskas. “Attiecības-vizītkartes” veido cilvēki, kuriem ļoti svarīgs citu novērtējums, tā dēļ viņi var upurēt sevi un savas patiesās intereses. Dažreiz “vizītkarte” adresēta konkrētiem adresātiem: “bijušajam, lai viņš nožēlotu, ka zaudējis” vai “draudzenei”, ar kuru notiek konkurences cīņa…
9. Vai pamanāma ķermeņa saskaņošanās – neapzināta pozu, žestu, sejas izteiksmes, skatiena sakritība? Ja attiecības starp partneriem ir patiesas un dziļas, notiek neapzināta līdzīga noskaņošanās: ķermeniska, emocionāla… Tad figūras fotogrāfijas izskatās kā viena otras atspulgs.
10. Mēģiniet pafantazēt. Ko vēsta žesti, sejas izteiksmes, skatieni? Kāda ir šī ziņa, ja to izsaka vārdos? Šāda “spēle” palīdz saprast partneru saskaņu, neapzināto mijiedarbību. Tiesa, veidojot asociācijas, mēs varam iesaistīt savas projekcijas, stereotipus.
11. Mēģiniet aizsegt vienu no partneriem. Vai otrs tad ko zaudē, vai ir skaidrs, ka viņam blakus ir kāds? Protams, pareizā atbilde ir: “Jā, zaudē, un ir skaidrs, ka blakus ir otrs cilvēks.” Bet ne vienmēr starp partneriem notiek īstā tikšanās un mijiedarbība, dažreiz viņi ir kopā tikai formāli un katrs paliek izolēts.
12. Pafantazējiet: ar kuru vai ar ko jums asociējas šis kontakts? Mēģiniet aprakstīt to vienā vārdam: draudzība, cīņa, flirts, maigums utt. Vienlaikus mēģiniet aplūkot šo attēlu kā fotogrāfiju ar svešiniekiem. Šādas asociācijas varat piedāvāt draugiem – varbūt viņi pateiks jums priekšā.
Populārais aktieris Džonijs Deps bijis precējies ar divām Holivudas aktrisēm – francūzieti Vanesu Paradī un amerikānieti Emberu Hērdu.
Ja Džonijs Deps meklējis labāko dzīves sievieti, diezin vai viņš to ir atradis. Kaut kā bieži izjūk viņa attiecības – gan ar pirmo, gan otro sievu.
Pievērsiet uzmanību: Deps un Paradī tiecas viens pie otra pat uz sarkanā paklāja. Viņu ķermeņi it kā abpusēji pievelkas, kontakts ir ciešs, to nosaka nevis formāla vajadzība, bet iekšēja vajadzība. Rokas ir kopā un ir ciešs kontakts. Tas runā par dziļu kopību. Turklāt vairāk pie partneres tiecas Deps, viņš maigi ar roku tur viņas muguru – tas ir vīrišķīgs žests, kas stāsta: “Tu esi mana sieviete un es tevi aizstāvēšu.”
Bet fotogrāfijās ar Hērdu bilde jau ir formālāka, katrs it kā ir par sevi. Depa apskāviens vienā no kadriem vēsta par īpašnieciskumu un ir demonstratīvs. Tā ir kontrole, vēlme lielīties, kādam demonstrēt savu laimi, realitātē – nepatiesu. Varbūt – lai bijusī sieviete redz, kādu dāmu viņš atradis.
Savukārt barda Vladimira Visocka sieva un mūza bija franču aktrise Marina Vladi.
Viņu attiecību tips bija raksturīgs Padomju Savienībā: sieviete-māte un vīrietis-bērns. Kāpēc? 20. gadsimtā daudz vīriešu gāja bojā un sievietes neapzināti sāka vīriešus aptekalēt, viņus infantilizēt.
Vai mēs redzam šajā fotogrāfijā maigumu? Jā. Taču vairāk tas atbilst bērna un vecāka maigumam, nevis partnera attiecībām. Paskatieties, cik maigi viņi viens otram pieskaras. Maigi un cieši, praktiski ieķeras otrā, it kā vēstot: “Es bez tevis nevaru, neesmu gatavs tevi palaist.” Šīs vēstījums raksturīgs līdzatkarīgām attiecībām, raksturīgas pāriem, kuros kāds slimo ar alkoholismu, un tieši no šīs slimības cieta Visockis. Viens bez otra nevar iztikt bērns un vecāks, bet ne vienlīdzīgi cilvēki pārī.
Marina Vladi rūpējas un maigi apņem vīru, viņai ir mātišķs skatiens, nevis sievietes. Tajā, kā arī ķermeniskajā kontaktā trūkst seksualitātes izpausmes, to vislabāk var redzēt bildēs, kur viņi ir puskaili. Viņu savienība ir sirsnīga un maiga, viens pēc otra tiecas, bet seksuālā apmaiņa tajā nav redzama.
Un tagad pamēģiniet paši analizēt dažu slavenību pāra fotogrāfijas. Bet pats galvenais – izskatiet savu fotoalbumu.
Avots: psyh.ru