Ko darīt, ja sabojāts koferis? 0
Kā pareizi rīkoties, ja lidojumā laikā ir sabojāts koferis – rokturis salauzts, to nevar izvilkt? Vai vērsties pie aviokompānijas vai arī nepieciešama īpaša apdrošināšana? Vai ceļojuma koferus var salabot? Kuri ir izturīgākie? Ozola Rīgas rajonā
Lidojot ceļojuma koferi, ko nodod bagāžā, bieži tiek sabojāti. Tos lidostas darbinieki īpaši nesaudzē, pārvadājot uz lidmašīnu un atpakaļ, met no liela augstuma vai vienkārši sasviež kaudzē. Tāpēc pieredzējuši braucēji iegādājas ceļojuma apdrošināšanu, kurā ir ietverti ne tikai medicīniskie izdevumi, invaliditāte un nāve nelaimes gadījumā, civiltiesiskā apdrošināšana un juridiskā palīdzība, bet arī tādi riski kā neparedzētas izmaiņas ceļojumā un personīgās mantas un bagāža. Ja ir tāda polise, kura nemaksā pārāk dārgi (uz nedēļu aptuveni 10 – 15 latus atkarībā no valsts, uz kuru dodaties), par sabojātu vai pazaudētu bagāžu ir maza bēda. Apdrošinātājs tādā gadījumā sedz zaudējumus.
Ir tikai jāizdara viena lieta – kad saņemat lidostā bagāžu un redzat, ka tā ir bojāta, pieprasiet pārvadātāja, lidostas darbinieka izziņu par šādas bagāžas izsniegšanu (norādīts svara zudums vai redzams bojājums), vai apliecinājumu par tās nozaudēšanu. To parasti var izdarīt telpā pie bagāžas saņemšanas (ir lodziņš – “Pazaudēta bagāža”).
Atgriežoties mājās, iesniegsiet apdrošinātājam atlīdzības pieteikumu, šo izziņu un sabojātā kofera fotogrāfijas.
Vēl viens variants – ir lidsabiedrības, kuras uzreiz izsniedz jaunu koferi, ja vecais sabojāts. Jāiesniedz sūdzība, jāaizpilda nepieciešamie papīri, un katalogā varēsiet izvēlēties sev tīkamāko koferi.
Lai pasargātu savu koferi no bojājumiem vai nosmērēšanas, kā bieži gadās, daudzi izmanto lidostu piedāvāto pakalpojumu – somu ietīšanu speciālā plēvē. Par vidēji 4 latiem to ir iespējams izdarīt pirms check-in jeb reģistrēšanās lidojumam. Vienīgi jāparēķina kofera izmaksas un šāda pakalpojuma kopējās izmaksas. Tagad koferi vairs nemaksā dārgi – pieņemamu var iegādāties jau par 15 – 20 latiem. Ja, lidojot turp un atpakaļ, izmanto šo pakalpojumu, tas vienā ceļojuma reizē izmaksā 8 latus, divās – jau jauna kofera cenu.
Par koferu izturību – viss atkarīgs no ražotāja. Vieni apgalvo, ka cietie koferi ir ļoti izturīgi, bet redzēts, kā tie no mešanas visā garumā ir saplīsuši. Ar mīkstajiem tā negadās. Turklāt cietie pēc pāris lidojumiem jau izskatās ļoti apbružāti, kamēr mīkstie auduma koferi – tikai dikti novārtīti. Mīkstajos ir viegli iemānīt kādu lieku džemperi vai krekliņu, kamēr cietie ir nepielūdzami, tie nepadodas, taču labāk pasargā plīstošas mantas.
Proti, katram veidam savi plusi un mīnusi. Daudz svarīgāk:
• lai koferim ir lieli riteņi un to ērti pārvietot;
• lai rokturis izvelkams cilvēka augumam piemērotā garumā, citādi viegli iedzīvoties muguras sāpes;
• lai koferis pats nebūtu smags, jo lidsabiedrībām ir pārvadāšanas ierobežojumi – nododamajai bagāžai tie parasti ir 20 kg, kuros jāiekļaujas, citādi nākas piemaksāt.
Uzziņa Koferus parasti labo apavu darbnīcās, kuras piedāvā šādu papildu pakalpojumu, piemēram, apavu darbnīcā Rīgā, Bruņinieku ielā 35, SIA “L.O. Serviss”, Rīgā, Čaka ielā 33 (ieeja no pagalma) un citur. Kofera roktura remonts var izmaksāt 10 – 15 latus. |