KNAB vērtē, vai “Saskaņa” nav pārkāpusi aģitācijas noteikumus “Facebook” 0
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) vērtē, vai partija “Saskaņa” nav pārkāpusi priekšvēlēšanu aģitācijas noteikumus sociālajā tīklā “Facebook”, reģistrējot kontu “Saskaņa online” kā ziņu un mediju vietni.
Materiālus gatavojot un ievietojot partijas aktīvisti. Publicēto materiālu reklāmu apmaksājot “Saskaņa”, bet atskaites par maksājumiem pirmsvēlēšanu laika posmā, kā arī par citiem laika posmiem, tiekot iesniegtas KNAB atbilstoši likuma prasībām.
KNAB aģentūrai LETA teica, ka birojs ir informēts par šo situāciju un nosūtījis “Facebook” informāciju par to, ka šajā gadījumā partija reģistrējusi sevi “Facebook” kā medijs, nevis politiskā partija.
“Saskaņas” priekšsēdētājs Nils Ušakovs aģentūrai LETA vien atzina, ka sociālajā vietnē ir divas lapas – viena esot partijas lapa, bet otrā esot “partijas informatīvā lapa”.
Jau ziņots, ka 26.janvārī oficiāli sākās 120 dienu ilgais priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanām. Šajā laikā partijām atļauts izvietot apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kuri līdz pagājušā gada 27.decembrim ir nodeklarējuši priekšvēlēšanu aģitācijas izcenojumus.
Lai novērstu negodprātīgu konkurenci starp deputātu kandidātiem, kas ieņem amatus pašvaldībās vai valsts iestādēs, un citiem deputātu kandidātiem, kā arī, lai nepieļautu kāda politiskā spēka reklamēšanu par nodokļu maksātāju naudu, ir aizliegts izmantot administratīvos resursus priekšvēlēšanu aģitācijai.
Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus vēlēšanu dienā un dienu pirms vēlēšanu dienas izvietot aizliegts radio un televīzijas programmās, publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos. Tāpat aģitāciju aizliegts izvietot valsts un atvasinātu publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī publisko elektronisko sakaru tīklos, tai skaitā internetā.
Savukārt viena nesaistīta persona jeb persona, kas aģitē savā vārdā un kas nav saistīta ar partiju un konkrēto kandidātu, priekšvēlēšanu aģitācijai drīkstēs iztērēt 6450 eiro, kas atbilst 15 minimālajām mēnešalgām.
Šoreiz tiks ierobežoti arī Eiropas politisko partiju izdevumi priekšvēlēšanu aģitācijai savā vārdā. Proti, tās šim mērķim varēs izmantot 43 022,14 eiro jeb 10% no nacionālajām partijām un to apvienībām noteiktajiem priekšvēlēšanu tēriņiem.