Foto: Valdis Semjonovs

KNAB: “Dienas bizness” nodarbojās ar aģitāciju; draud ievērojams naudassods 1

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB) nav šaubu, ka pirms vēlēšanām laikraksts “Dienas bizness” iedzīvotājiem izplatītajos bezmaksas speciālizlaidumos atbalstīja konkrētas partijas, bet par citām izplatīja antireklāmu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Līdz ar to šo speciālizdevumu izdevējam, SIA “Izdevniecība Dienas Bizness”, draud ievērojams naudassods par aģitācijas tēriņu limitu pārsniegšanu, trešdien vēstīja LNT Ziņas.

“Jā, birojs uzskatīja, ka šo speciālizlaidumu abi numuri satur politisko aģitāciju par un arī pret [politiskajiem spēkiem],” tā KNAB priekšnieks Jēkabs Straume komentēja KNAB sāktās pārbaudes līdzšinējos secinājumus. Pārbaude vēl turpinās.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc Straumes teiktā noprotams, ka tālākā pārbaude nepieciešama tikai par to, kam aprēķināt sodus par priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumiem.

Ja noskaidrosies, ka speciālizlaidumu izdošana bija laikraksta “Dienas bizness” pašiniciatīva, tad sods draud izdevējam SIA “Izdevniecība Dienas bizness”.

Bet, ja atklāsies šo materiālu finansēšanas un izdošanas tieša saistība ar kādu politisko organizāciju vai konkrētiem politiķiem, tad tālākās sekas draud kādai no partijām.

“Tas ir pārbaudes laikā jānoskaidro, vai šeit ir saistība ar kādu politisko organizāciju,” tā sacīja Straume.

Trešajām personām atļautais priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņu limits ir tikai 6450 eiro. Savukārt divu “Dienas biznesa” speciālizlaidumu norādītā tirāža ir 800 tūkstoši katram, tātad kopumā 1,6 miljoni eksemplāru.

KNAB priekšnieks nenosauc konkrētas summas, taču atzīst, ka “Dienas biznesa” materiālu izdošanai tērēti krietni vien apjomīgāki līdzekļi nekā likumā atļautie seši ar pusi tūkstoši eiro.

“Noteikti daudz, daudz vairāk,” teica Straume. Visu pārtērēto summu “Dienas biznesa” speciālizlaidumu izdevējiem varētu nākties atmaksāt valsts budžetā.

Politoloģe un “Providus” pētniece Iveta Kažoka norāda, ka ka priekšvēlēšanu aģitācijas pazīmes “Dienas biznesa” speciālizlaidumos ir acīmredzamas: “Pēc satura jau ir skaidri redzams, ka šeit nav nekā cita kā tikai dažu partiju slavināšana, un citu partiju kritizēšana. Slavinātas tiek “Saskaņa” un “KPV LV”. (..) Saturā, visās šajās 24 lapās, nav nekā cita kā tikai mēģinājums ietekmēt vēlētāju izvēles pirms vēlēšanām.”

Tam kategoriski nepiekrīt “Dienas Biznesa” valdes loceklis un izdevējs Jānis Maršāns.

Viņš uzsver, ka speciālizlaiduma izplatīšana bijusi abonēšanas kampaņas elements, un vēlēšanu tuvums bijusi tikai sakritība. Izvēlēti tieši politiķus atbalstošie un slavinošie raksti, jo tie laikraksta portālā bijuši lasītākie.

“Skaidrs, ka gribējām tur mazliet provokatīvākus tos rakstus ielikt,” LNT Ziņām apgalvoja Maršāns.

“Dienas Biznesa” vadītājs neatklāja, cik izmaksājusi materiālu izdošana un izplatīšana, bet uzsver, ka runa ir drīzāk par desmitiem tūkstošu, nevis simtiem tūkstošu eiro.

Reklāma
Reklāma

Ja KNAB šīs summas pieprasīs atmaksāt, tad laikraksts to varēšot atļauties. Tomēr, ja birojs piemēros sodu, SIA “Izdevniecība Dienas Bizness” to vispirms pārsūdzēs tiesā, skaidrojis Maršāns.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.