Foto: LETA/Zane Bitere

Kļūda e-veselības sistēmā: atsevišķi iedzīvotāji saņēmuši mulsinošus paziņojumus par it kā veicamām iemaksām 0

Atsevišķi iedzīvotāji e-veselības sistēmā saņēmuši kļūdainus paziņojumus par nepieciešamību samaksāt noteiktu naudas summu, lai it kā būtu iespējams saņemt valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, vēsta portāls “LSM.lv“.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Pusdienu ceļvedis: ko vislabāk ēst pusdienās atbilstoši tavai zodiaka zīmei
Donalda Trampa atbilde uz jautājumu, par ko nevienam nav šaubu, pārsteidz pat pašus amerikāņus 44
Īrija gatava maksāt visiem ārzemniekiem līdz pat 84 000 eiro jauna mājokļa iegādei. Kur slēpjas āķis?
Lasīt citas ziņas

Šī kļūda no Nacionālā veselības dienesta (NVD) puses tiekot apzināta un novērsta.

Kā vēsta “LSM.lv”, pēc vairākiem ārvalstī pavadītiem gadiem kāda Latvijas pilsone pērn atgriezusies dzimtenē, kur arī deklarējusi dzīvesvietu. Ieejot savā e-veselības konta sadaļā “Apdrošināšanas statuss” sarkanā blokā bijis redzams uzraksts: “Nav tiesību saņemt valsts apmaksātus veselības pakalpojumus”. No rakstītā bijis saprotams, ka, ja persona vēlas saņemt pilnu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu grozu, ir jāveic iemaksa, kas konkrētajā gadījumā par 2022. un 2023.gadu kopumā veidojusi vairāk nekā 500 eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Zemāk bijusi arī zaļa poga “Maksāt un saņemt rēķinu”. Ar mazākiem burtiem gan bijis rakstīts, ka šobrīd apdrošināšanas statusam ir informatīvs raksturs un kļūdas gadījumā jāraksta uz norādīto e-pastu. Vēl zemāk esot bijis rakstīts arī, ka maksājuma funkcija tiešsaistē tiekot uzlabota.

Pēc sazināšanās ar NVD sieviete noskaidrojusi, ka redzamais paziņojums ir kļūda, un šī informācija tikusi izņemta no sistēmas. “NVD ir informēts par to, ka atsevišķiem iedzīvotājiem e-veselības sistēmā ir kļūdaini informatīvi paziņojumi saistībā ar veicamajām veselības apdrošināšanas iemaksām,” “LSM.lv” atbildējis NVD.

Dienests vērsis uzmanību, ka atbilstoši šobrīd spēkā esošajam Veselības aprūpes finansēšanas likumam šiem iedzīvotājiem nekādas papildu iemaksas nav jāveic. “Sistēmas kļūda ir apzināta, un speciālisti strādā, lai to novērstu,” sacīja NVD sabiedrisko attiecību pārstāve Sintija Kājiņa.

Papildu jautājumu gadījumā iedzīvotāji par valsts apmaksātās veselības aprūpes saņemšanas iespējām var vērsties NVD, zvanot uz Klientu apkalpošanas centra tālruni 8000 1234 vai rakstot e-pastu uz adresi “[email protected]”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.