Klientu centrs lauku cilvēkiem 0
Zemkopības ministrijā (ZM) vakar atklāja Klientu apkalpošanas centru, kur patlaban var saņemt divu šīs ministrijas pakļautības iestāžu pakalpojumus.
Kopš vakardienas ZM 2. stāvā, bet no 1. decembra – arī visās deviņās Lauku atbalsta dienesta (LAD) reģionālajās pārvaldēs ikviens lauksaimnieks varēs saņemt LAD un Lauksaimniecības datu centra astoņus pakalpojumus, kā arī uzzināt par Valsts augu aizsardzība dienesta, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras, Valsts meža dienesta un Pārtikas un veterinārā dienesta sniegtajiem pakalpojumiem. “Patlaban ir apvienotas visu mūsu pakļautības dienestu informatīvās sistēmas un lauksaimnieks vairāku šo iestāžu pakalpojumus var saņemt vienuviet. Būs arī jauni pakalpojumi, kas padarīs ērtāku lauku saimnieku ikdienu,” izveidotās vienas pieturas aģentūras priekšrocības komentēja zemkopības ministre Laimdota Straujuma.
LAD direktore Anna Vītola-Helviga teic, ka visi LAD zvanītāju tālruņu zvani nonāks Klientu centrā, kur uz jautājumiem atbildēs piecas darbinieces. Ja zvanītāja jautājumi būs pārāk sarežģīti, tad zvanu pāradresēs ekspertiem.
Krista Garkalne, Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes speciāliste: “Šāda apkalpošanas centra izveide ir apsveicama, bet to, cik aktīvi lauksaimnieki izmantos jauno sistēmu, rādīs laiks. Tomēr, ņemot vērā to, ka jau pirms atklāšanas centrā bija redzami klienti, tas rāda, ka šis apkalpošanas centrs būs visnotaļ iecienīts klientu – lauksaimnieku vidū!”
ZM Klientu apkalpošanas centra izveidē ieguldīta Eiropas reģionālās attīstības fonda nauda – 100 443 lati.
Saikni ar iedzīvotājiem ir izveidojušas arī citas ministrijas, tomēr ZM savas uz lauksaimniecību un laukiem orientētās specifiskās darbības dēļ to pacēlusi ļoti augstā līmenī.