Ralfs Dīters Montāgs-Girmess sava mūža lielākā ieguldījuma izvēli pamato ar to, ka pēc uzņēmuma izpētes ir guvis pārliecību par tā izaugsmes iespējām.
Ralfs Dīters Montāgs-Girmess sava mūža lielākā ieguldījuma izvēli pamato ar to, ka pēc uzņēmuma izpētes ir guvis pārliecību par tā izaugsmes iespējām.
Foto – Timurs Subhankulovs

Vācijas investors tic “Air Baltic” biznesa plānam un uzņēmuma komandai 4

Piecdesmit divus gadus vecais vācu investors Ralfs Dīters Montāgs-Girmess Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā “Air Baltic” ieguldīs vien savu, savas ģimenes un savu fondu naudu, vakar preses konferencē teica pats investors. “Es pārstāvu sevi, man nav citu biznesa partneru. Neesmu nabags. Šis ir mans vislielākais ieguldījums,” žurnālistiem stāstīja investors. Viņš sevi pozicionēja kā finanšu, nevis stratēģisko investoru.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Lasīt citas ziņas

“Kad būsim atraduši stratēģisko investoru, tad vērtēsim manu palikšanu uzņēmumā. Nav divu gadu manu investīciju termiņa, es nevaru komentēt Satiksmes ministrijas gaidas,” tā par Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas doto uzdevumu nākamo divu gadu laikā atrast nacionālajai lidsabiedrībai stratēģisko investoru teica Girmess. Viņš noraidīja agrāk plašsaziņas līdzekļos izskanējušos pieņēmumus, ka 20% “Air Baltic” akciju pirkums vienlaikus arī nozīmē piecu Krievijā ražoto “Sukhoi Superjet 100” lidmašīnu pirkumu. “Ja jūs vēlētos, es palīdzētu to darīt. Būs konkurss pārdevēja atrašanai. Lēmuma patlaban nav. Uzņēmumam nav naudas līdzekļu šādam pirkumam,” teica Montāgs-Girmess.

Savukārt “Air Baltic” izpilddirektors Martins Gauss nevarēja noliegt, ka “Air Baltic” nekad nepirks šīs lidmašīnas. “Mēs esam pasūtījuši un pirksim 13 jaunas “Bombardier CS 300” lidmašīnas. Biznesa plānā “Horizon 2021”, kas gatavots līdz 2021. gadam, ir iecerēts arī septiņu reģionālo lidmašīnu pirkums. To veiksim tad, kad būs pieejami naudas līdzekļi. “Air Baltic” noteikti izvēlēsies visizdevīgāko piedāvājumu. Tāpat kā visas lidsabiedrības pasaulē pirms pirkuma uzklausīsim konsultāciju uzņēmumus,” baumas kliedēja M. Gauss.

CITI ŠOBRĪD LASA

R. D. Montāgs-Girmess žurnālistiem skaidroja, ka redz sevi darbojamies uzņēmuma padomē. Uz jautājumu par savu ietekmi padomē, par tiesībām ietekmēt lēmumus vācietis atgādināja, ka akcionāru līgums ir konfidenciāls un viņš bez Satiksmes ministrijas saskaņojuma šādu informāciju izpaust nevar. Vācietis sava mūža lielākā ieguldījuma izvēli pamatoja ar to, ka pēc uzņēmuma izpētes ir guvis pārliecību par tā izaugsmes iespējām. Viņš ir pārliecināts, ka šis naudas ieguldījums nesīs peļņu.

Atgādināsim, ka Montāga-Girmesa 52 miljonu naudas ieguldījums un Latvijas valsts 80 miljonu eiro naudas ieguldījums ļaus “Air Baltic” gūt pozitīvu pašu kapitālu un saņemt jauno lidmašīnu pirkumam tik vajadzīgo bankas aizdevumu. Preses konferencē no M. Gausa teiktā bija noprotams, ka investora piesaiste notikusi pēdējā brīdi pirms maksājuma veikšanas par jaunajām lidmašīnām, kas “Air Baltic” flotē parādīsies jau nākamajā gadā un līdz 2038. gadam ļaušot ietaupīt 23 miljonus eiro. Tiesa gan, pēdējās dienās jūtamu labumu “Air Baltic” naudas plūsmas uzlabošanā deva arī Igaunijas nacionālās lidsabiedrības “Estonian Air” maksātnespēja. Brīvdienās kaimiņvalsts uzņēmuma pasažieri esot rezervējuši vairākus tūkstošus biļešu, bet vakar līdz dienas vidum lidsabiedrības “Lufthansa” pasažieri – 500 lidojumu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.