Ķīna un Indonēzija liek aviokompānijām pārtraukt lidojumus ar “Boeing 737 MAX 8” 0
Ķīna un Indonēzija pirmdien devusi rīkojumu šo valstu aviokompānijām pārtraukt komerciālos lidojumus ar “Boeing 737 MAX 8” lidmašīnām, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas “Ethiopian Airlines” un Indonēzijas aviokompānijas “Lion Air” šī modeļa lidmašīnu katastrofas.
Ņemot vērā šo abu negadījumu līdzības, Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde paziņojusi, ka Ķīnas lidsabiedrībām ir laiks līdz plkst.18 (plkst.12 pēc Latvijas laika), lai pārtrauktu lidojumus ar visām “Boeing 737 MAX 8” lidmašīnām.
Pārvalde norāda, ka lidojumi ar šī modeļa lidmašīnām tiks atļauti vien tad, kad tiks garantēta lidojumu drošība.
Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde paredzējusi sazināties ar ASV aviobūves uzņēmumu “Boeing” un ASV Federālo aviācijas pārvaldi.
Ķīna ir nozīmīgs “Boeing” importa tirgus, un uzņēmums Ķīnas aviokompānijām piegādājis 76 lidmašīnas.
Tikmēr Indonēzijas Gaisa transporta ģenerāldirektorāts pavēstīja, ka otrdien tiks sāktas valstī esošo 11 “Boeing 737 MAX 8” lidmašīnu pārbaudes, un to izmantošana būs liegta, kamēr netiks saņemta drošības regulatoru atļauja.
Jau ziņots, ka Etiopijā svētdien avarējusi nacionālās aviokompānijas “Ethiopian Airlines” lidmašīna “Boeing 737 8 MAX” ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopija galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Pēc šīs katastrofas “Ethiopian Airlines” pārtrauca reisus ar visām šī modeļa lidmašīnām.
Savukārt pagājušā gada oktobrī cita lidmašīna “Boeing 737-8 MAX” iegāzās Javas jūrā. Indonēzijas aviokompānijas “Lion Air” lidmašīna avarēja neilgi pēc pacelšanās gaisā no Džakartas. Aviokatastrofā gāja bojā visi 189 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.
Indonēzijas izmeklētāji secinājuši, ka viens no aviolainera sensoriem, kas nodrošina informāciju par gaisa plūsmu gar spārniem, varētu būt sniedzis nepareizus datus, automātiski izraisot lidmašīnas pikēšanu.
Automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos “Boeing 737 MAX 8” un “Boeing 737 MAX 9”, kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ. ASV lidmašīnu ražotājs “Boeing” nedēļu pēc katastrofas izplatīja paziņojumu aviokompānijām, brīdinot par šāda scenārija iespējamību, kad lidmašīna pikē vai pat avarē, pat ja piloti lido manuālajā režīmā un negaida lidojuma kontroles datoru pieslēgšanos lidmašīnas vadībai.
Brīdinājums bija pārsteigums daudziem pilotiem, kas ASV aviokompānijās lido ar jaunāko “Boeing” modeļu lidmašīnām.