Ķīlis: par skolotāju algu pieaugumu varētu runāt no 2014.gada 0
Par skolotāju algu pieaugumu varētu runāt no 2014.gada, trešdien LTV raidījumā “Panorāma” sacīja izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis. “Es domāju, ka 2014.gads ir tas, kurā mēs varētu redzēt, ka pieaug atalgojums,” sacīja Ķīlis.
Viņš plāno arī aicināt atbrīvoties no ierobežojumiem, kas neļauj skolotājiem vienā skolā pasniegt vairākus mācību priekšmetus. Tas arī būtu viens no veidiem, kā palielināt algas skolotājiem.
Izglītības un zinātnes ministrs, kurš raisījis asas diskusijas par augstākās izglītības finansējuma modeļa maiņu un iespēju pagarināt mācību gadu, atzina, ka ministrijai ir jāmeklē reālistiska alternatīva, kā palielināt skolotājiem algas, lai piesaistītu jaunus skolotājus mācību iestādēm un atjaunotu skolotāju sastāvu.
Viņš arī atkārtoti norādīja, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) nepieņem darbā un līdz ar to arī netlaiž skolotājus, tādēļ nav nodoma samazināt skolotāju skaitu. Publiski gan izskanējis, ka turpmākajos gados skolotāju skaits būs jāsamazina vismaz par 6000 cilvēku, jo 28 000 skolotāju valstī uzturēt nevarēs.
“Izteikums par skolotāju skaita samazināšanu izskanēja diskusijā ar izglītības speciālistiem, iezīmējot turpmāko gadu demogrāfiskās tendences. To nebūtu korekti uzlūkot atrauti no šīs sarunas konteksta. Izglītības un zinātnes ministrijā nav apspriests nodoms jebkādā veidā rosināt skolotāju skaita samazināšanu, un tā neplāno to darīt arī nākotnē,” ar padomnieka Reiņa Tukiša starpniecību pauda Ķīlis.
“IZM piedāvā piešķirt skolām lielāku rīcības brīvību un iespēju rīkoties ar savām finansēm. To pieņemot, viens no scenārijiem, kā skolas varēs būtiski palielināt skolotāju atalgojumu, ir skolotāju skaita samazināšana. Pieņēmuma līmenī var uzskatīt, ka optimizācijas process notiks dabiski, ja tiks samazināts birokrātiskais slogs un arī skolēnu skaits samazināsies,” viņš paskaidroja.
Ķīlis televīzijā sacīja, ka IZM top vairākas darba grupas, tostarp viena saistībā ar reformām vispārējā izglītībā, kam līdz martam būs jāpiedāvā savs redzējums par iespējamo turpmāko attīstību izglītībā.