Ķīlis: mājapmācības mērķis agresīviem bērniem ir citu bērnu drošība 0
Grozījumi noteikumos, kas paredz uz mēnesi noteikt mājapmācību agresīviem skolēniem, ir vērsti uz citu bērnu drošību, bet neietver visaptverošu risinājumu vardarbības mazināšanai izglītības iestādēs, otrdien Latvijas Televīzijas raidījumā “Labrīt, Latvija” uzsvēra izglītības ministrs Roberts Ķīlis.
Valsts sekretāru sanāksmē izsludināti grozījumi valdības noteikumos par drošību skolās, kas nozīmē, ka jaunā kārtība nodota apspriešanai.
“Pirmkārt, tas ir viens grozījums noteikumos par skolēnu drošību, nevis visaptveroša stratēģija, kā mazināt vardarbību skolās. Tas ir cita līmeņa stāsts. Līdz šim nebija risinājuma, ja viss ir izmēģināts, bet bērns turpina uzvesties agresīvi,” norādīja nozares ministrs.
Ar grozījumiem ieviesta iespēja noteikt vienu mēnesi mājapmācību bērniem, lai tiktu skaidrībā, kādu pieeju bērnam izmantot, kas var būt par cēloni agresijai. Šādu regulējumu ierosinājusi Tieslietu ministrija un bērnu tiesību aizstāvji, stāstīja Ķīlis.
“Pirmkārt, drošības noteikumi ir priekš pārējiem, pajautājiet pārējiem 29 bērnu vecākiem! Mēs runājam par dažiem gadījumiem, kuri ar citām metodēm nav atrisināmi,” skaidro ministrs.
Jautāts, ko darīt ar šiem bērniem tālāk, kuri atgriezīsies skolā, iespējams, tādi paši, ministrs sacīja, ka tam esot citi risinājumi.
“Līdz ar to ir jāmeklē kādi citi risinājumi. Šie punkti ir par drošības noteikumiem, par ko visi, nezinu, kāda iemesla dēļ, ļoti “cepās”, savukārt attiecībā uz korekciju un atbalstu ir cita veida noteikumi. Vai jūs iedomājaties, ka uz viena noteikumu grozījumu pamata, mums ir jāveido visaptveroša stratēģija? Tad mēs vispār nekur netiekam,” komentēja ministrs.