«Kia» 2011. gadu noslēdz ar rekordu 0
“Kia Motors Corporation” pārdoto vieglo automašīnu un komerctransporta apjomi visā pasaulē 2011. gadā sasniedza vēl nebijušu apmēru – kopā 2 478 959 automašīnas, stiprinot “Kia” kā viena no pasaules visātrāk augošā auto ražotāja pozīcijas.
Šis skaitlis nozīmē, ka ir sasniegts 18,6 procentus liels pārdošanas pieaugums salīdzinājumā ar pagājušo gadu, un pirmo reizi uzņēmuma vēsturē ir pārsniegta 2,4 miljonu atzīme pārdoto automašīnu skaita ziņā.
Skatoties pa reģioniem, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, Ziemeļamerikā sasniegts 34,2% pieaugums, Ķīnā – 30,1% pieaugums, Eiropā – 22,1% pieaugums, vispārējos tirgos – 10,6% pieaugums un Korejā – 1,8% pieaugums. Savukārt Latvijā “Kia” izdevies sasniegt 72% lielu pieaugumu, salīdzinot ar 2010. gadu, un iekarot 1,9% lielu tirgus daļu.
Didzis Kalnietis, “Kia Automobiles” direktors: “2011. gadā Latvijas auto tirgū bija vērojama atdzimšana – kopumā pārdoti par 78% vairāk jaunu automobiļu. Mums ir liels prieks, ka “Kia” pārdošanas apjoma pieaugums ir adekvāti līdzīgs kopējiem Latvijas pārdošanas apjomiem. Protams, varētu vēlēties vēl lielāku pieaugumu, taču to centīsimies sasniegt 2012. gadā. Pagājušajā gadā saskārāmies ar problēmām automašīnu piegādēs, taču problēmas tiek risinātas, piemēram, šobrīd pieprasīto “Sportage” modeli var iegādāties bez problēmām.”
Globālajā tirgū visvairāk pārdotais “Kia” modelis 2011. gadā bija C-segmenta “Cerato” (dažos tirgos pazīstams kā “Forte”) – pārdotas 410 709 automašīnas. Tam sekoja “Kia Sportage” kompaktais CUV un B-segmenta “Rio” ar attiecīgi pārdotām 331 033 un 282 776 automašīnām. “Sorento” vidējās klases SUV ieņēma ceturto vietu ar 220 783 pārdotām automašīnām, bet “Soul” pilsētas krosovers noslēdza piecinieku ar 180 109 pārdotām automašīnām. Par visvairāk pārdoto “Kia” automobili Latvijā ir kļuvis “Sportage”, tam seko “Cee’d”. Trešais populārākais “Kia” modelis Latvijā bija apvidus automobilis “Sorento”.