Publicitātes foto

Ķermenis skaistuma spīlēs 0

23. un 24. aprīlī Rīgas Kongresu nama Jaunajā zālē būs skatāma jauna laikmetīgās dejas izrāde “Korpuss”. Horeogrāfes un dejotājas Elīnas Lutces un mākslinieces Kristas Dzudzilo kopdarbs pētīs cilvēka ķermeni un tā komunikācijas iespējas.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku! 44
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Horeogrāfe Elīna Lutce absolvējusi Latvijas Kultūras akadēmijas Laikmetīgās dejas horeogrāfijas nodaļu un šobrīd ir neatkarīga horeogrāfe un dejotāja. Viņas radošajā kontā jau ir gan vairākas laikmetīgās dejas izrādes (“Nemiers”, 2011, “Dirty Deal Teatro”; “Rezervisti”, 2013, Ģertrūdes ielas teātrī), gan horeogrāfija dramatisko teātru izrādēm – “Eņģeļi Amerikā” Dailes teātrī, par ko horeogrāfe saņēmusi “Spēlmaņu nakts” nomināciju “Gada kustību mākslinieks”, bērnu izrādei “Sarkangalvīte un vilks” Latvijas Nacionālajā teātrī, kā arī “Vasarnieki” Rīgas Krievu teātrī.

Elīna Lutce jaunajā solodarbā “Korpuss” pēta ķermeni, tā komunikāciju ar ārpasauli un pašam ar sevi, uzdodot jautājumus arī par cilvēka un ķermeņa ierobežojumiem – gan citu noteiktiem, gan pašu izvēlētiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Kustība arī ir valoda. Ķermenis kustas, un veidojas komunikācija ar vidi, savu vai citu ķermeni. Šī komunikācija ir apzināta, bet daudz tajā ir automātiska. Ķermenis ir pakļauts ierobežojumiem, un cilvēks ir pieradis pie tiem, tie kļūst par daļu no ķermeņa un daļu no ķermeņa valodas. Izrādes centrā ir doma par mūsdienu cilvēku un viņa vēlmi vienmēr būt skaistam un bieži vien – ne līdzīgam sev. Vai tas atbrīvo vai ierobežo,” par izrādi teic Elīna Lutce.

Izrādes darba versiju horeogrāfe pirmoreiz izrādīja jau gada sākumā leģendārajā Džadsona baznīcā Ņujorkā, kas tiek uzskatīta par postmodernās dejas dzimšanas vietu un ir viens no nozīmīgākajiem punktiem mūsdienu laikmetīgās dejas pasaules kartē. “Pārsteidzoša un spilgta,” – izrādi novērtēja Lorija Apriharda, neatkarīgā producente no Ņujorkas, izceļot darba skaisto kustību kvalitāti.

“Mūsdienās, kad valda skaistuma kults, man un Elīnai šķita svarīgi par to runāt ķermeņa kontekstā. Vizuālu iemeslu dēļ cilvēki pakļauj savu ķermeni savādākai komunikācijai, piemēram, pat tādas detaļas kā brilles vai šauri svārki liek izturēties pavisam citādi,” stāsta izrādes māksliniece Krista Dzudzilo.

Īpaši Elīnas Lutces solo izrādei viņa radījusi greznu, barokālu tērpu, kura tapšanā izmantoti 250 metri mežģīņu. Krista stāsta, ka smagnējā kleita ir daļa no idejiskā tēla. “Baroks ir laikmets, kad līdzīgi kā mūsdienās bija skaistuma kults, kas lielā mērā bija ķermeņa dabiskās apprises deformējošs – mūsdienās liek implantus, bet toreiz lika polsterus. Baroks ir absolūts skaistums – masīvs, milzīgs. Dejotājas kleita kļūst par hiperbolu ierobežotam ķermenim – dejot tajā nav viegli, augums ir smags, tieši tāpat kā ir grūti būt apmierinātam ar sevi mūsdienu skaistuma kulta kontekstā.”

Uzziņa

Izrādes: 23., 24. IV 19.00 Rīgas Kongresu nama Jaunajā zālē

Biļetes “Biļešu paradīze” kasēs, www.bilesuparadize.lv

Cena: EUR 12 un 15.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.