Ķekavas apvedceļš piektdien sāk darbu! Izmaksas – 250 miljoni; jāievēro ātrgaitas ceļa noteikumi. Uzzini – kādi! 51
Ķekavas apvedceļš kopumā izmaksājis 250,123 miljonus eiro bez pievienotā nodokļa (PVN), kas ir par 15 miljoniem mazāk nekā sākotnēji plānots, aģentūru LETA informēja VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) pārstāvji.
Atbilstoši Ķekavas apvedceļa publiskās un privātās partnerības (PPP) projekta iepirkuma rezultātiem līguma kopsumma bija plānota 265,729 miljoni eiro (bez PVN). Taču PPP līguma slēgšanas brīdī tā tika precizēta, veicot pārrēķinu atbilstoši PPP līguma slēgšanas brīdī spēkā esošajai starpbanku aizņemšanās likmei un procentu mijmaiņas darījumu likmei, vēsta LVC pārstāvji.
Rezultātā līguma kopsumma samazinājās par 15 miljoniem eiro un tika noteikta 250,132 miljoni eiro (bez PVN). Šī summa tiks sadalīta ceturkšņu maksājumos un izmaksāta privātajam partnerim 20 gadu laikā pēc tam, kad Ķekavas apvedceļš kļūs pieejams satiksmei.
Ķekavas apvedceļa vienas joslas kilometra būvdarbu izmaksas, ieskaitot inženierbūves (tilti, pārvadi, tuneļi, prettrokšņu sienas, rampas u.c), ir apmēram 1,23 miljoni eiro (bez PVN). Salīdzinājumam Saulkrastu apvedceļa (A1) vienas joslas kilometra, ieskaitot inženierbūves, būvdarbu izmaksas 2007.gadā, bija apmēram 1,25 miljoni eiro (bez PVN).
LVC pārstāvji skaidro, ka projekta izmaksās ir jāiekļauj arī zemju atsavināšana. Satiksmes ministrijas (SM) personā iegādātas 218 zemes vienības 132 hektāru platībā – mežu zemes 56 vienības (26%), lauksaimniecības zemes 56 vienības (26%), apbūves zemes 48 vienības (22%), ražošanas teritorijas 19 vienības (9%), zeme zem ceļiem 39 vienības (18%).
Kopējās faktiskās zemju atsavināšanas izmaksas ir 4,6 miljoni eiro.
Šis ir arī pirmais projekts Baltijas valstīs, kuram Eiropas Statistikas birojs ir sniedzis viedokli, ka projekta aktīvi tiek uzskaitīti privātā partnera aktīvu bilancē, neradot nevēlamu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un parādu.
Uz Ķekavas apvedceļa būs jāievēro ātrgaitas ceļa noteikumi
Daļa no jaunuzbūvētā Ķekavas apvedceļa ir Latvijas pirmais autoceļš, kas tiks apzīmēts ar ceļazīmi Nr.552 “Ātrgaitas ceļš”, aģentūrai LETA pavēstīja VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) pārstāvji.
LVC skaidro, ka maksimālais braukšanas ātrums apvedceļa ātrgaitas posmā vasaras ceļu uzturēšanas periodā būs līdz 120 kilometriem stundā, bet ziemas uzturēšanas periodā no 2023.gada 16.oktobra (vai iestājoties ziemai raksturīgiem laikapstākļiem) līdz 15.aprīlim tas būs 90 kilometri stundā.
taču šiem satiksmes dalībniekiem paredzēta infrastruktūra gar paralēlajiem ceļiem.
Tāpat aizliegts braukt atpakaļgaitā, kā arī aizliegts braukt traktortehnikai, norāda LVC pārstāvji.
Vienlaikus LVC uzsver, ka apvedceļa trasē transportam ir aizliegts apstāties un stāvēt, uz to norāda horizontālais marķējums – nepārtrauktā baltā līnija.
Jau ziņots, ka Ķekavas apvedceļa būvdarbus bija plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043.gadā.
Ķekavas apvedceļa, tostarp pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS “Kekava ABT” un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA “Firma L4”.