Motokrosists Pauls Jonass: Rezultātu beigās atnes stabilitāte 4
Ilmārs Stūriška, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Motokrosistam Paulam Jonasam pasaules čempionāta posmā Ķegumā neizdevās parādīt labāko sniegumu, taču viņš ir gandarīts, ka sezona aizrit stabili un izdevies uzlabot ķēdes vājāko posmu.
“Devītā vieta Ķegumā nav tā, uz ko cerēju, bet tāds ir motokross. Pirmajā braucienā sestā vieta bija ļoti laba, starts gan neizdevās pārliecinošs un pirmās 15 minūtes nebija tik veiksmīgas, bet otrajā pusē ieguvu ritmu, apdzinu dažus priekšā braucošos.
Otrajā braucienā starts bija labs, līkumā iebraucu trešais, bet saķēros ar konkurentu un kritu, sanāca braukt no beigām, pēc tam atkal kritiens, atkal cīnījos no beigām. Izdarīju visu, ko varēju, un par 15. vietu ieguvu arī punktus kopvērtējumam,” “Latvijas Avīzei” sacīja Pauls Jonass.
Kritienos neko nesatraumēji un varēji līdz beigām braukt ar pilnu jaudu?
Nē, traumas nav, bet bija grūti pilnā jaudā pabraukt, jo pēc kritieniem bija dubļaini cimdi un motociklam gāzes rokturis, sarežģīti noturēties.
Startā esi kļuvis ātrāks, pateicoties tehnikā veiktajām izmaiņām?
Pēc Čehijas posma bija komandas sapulce un izdomājām pamainīt regulējumu, lai motocikls startā ir vieglāk kontrolējams.
Uz Beļģijas posmu to izdarījām, un var redzēt, ka ir progress tieši startā, tas ir galvenais uzsvars, ko gribējām iegūt, jo ātrums trasē ir, izturība ir un starts bija lielākais mīnuss, bet tagad ir uzlabots vājākais ķēdes posms.
Kāda bija sajūta pēc iepriekšējā posma Beļģijā, kur pēc divu gadu pārtraukuma atkal kāpi uz goda pjedestāla?
Tas bija labs mirklis un iedeva papildu pārliecību, bija pagājuši gandrīz divi gadi kopš iepriekšējā pjedestāla. Emocijas sita augstu vilni, varēja sajust, ka ejam pareizā virzienā un jāturpina strādāt, jāgatavojas nākamajiem posmiem. Sezona vēl gara, nekas nav beidzies.
Kristers Serģis izteicās, ka tev jābrauc savā ātrumā, nedrīkst pārcensties, lai nebūtu kritienu. Kā izdodas atrast šo līdzsvaru?
Pavisam noteikti esam atraduši savu ātrumu, nepārķeru. Ķegumā bija neliels izņēmums, bet iepriekšējie posmi bija ļoti stabili.
Nīderlandē bija kritiens, kas saistīts ar to, ka viens no priekšā braucošajiem nokrita. Esmu izpildījis savu mazo mērķi, nobraucis stabili bez liekiem piedzīvojumiem.
MXGP posmi bija četras nedēļas pēc kārtas. Ko tas prasa no sportista?
Viegli noteikti nav. Osas un Loketas trases nav tik sarežģītas, pēc tām sacensībām bija nedaudz vieglāk, bet pagājušajā nedēļā braucām Lommelā, kas ir viena no grūtākajām trasēm pasaulē, un atjaunošanās prasīja laiku.
Ceturtdiena bija pirmā diena, kad kājas tik ļoti nesāpēja. Šāds grafiks prasa daudz gan fiziski, gan mentāli, arī komandai ļoti grūti sagatavot motociklu ļoti ātrā laikā, jo automašīnas, kas vadā tehniku, visu laiku kursē.
Bet fiziski izturēju, tā ka pats jūtos labi, un tagad ir četras nedēļas līdz nākamajam posmam. Jāatjaunojas un jāieliek pēdējais smagais darba cikls pirms sezonas noslēguma. Divas nedēļas trenēšos Latvijā, komanda un mehāniķis palika ar mani, un tad došos uz Beļģiju.
Nākamais posms būs Turcijā, kur iepriekšējo reizi 2019. gadā izcīnīji trešo vietu. Šī trase man patīk.
Septītā vieta kopvērtējumā – esi apmierināts?
Ar vietu ne tik ļoti. Ja nebūtu nelielās tehniskās ķibeles divos posmos, varētu būt augstāk, bet ir, kā ir. Domāju, ka esmu spējīgs pakāpties augstāk.
Tims Gajsers nav uzvarējis nevienā braucienā iepriekšējos piecos posmos, bet ir sezonas līderis. Tas vien liecina, cik blīva ir konkurence.
Tā ir, šogad MXGP klase ir ļoti neparedzama, nevar pateikt, kurš kurā posmā uzvarēs. Septiņi astoņi sportisti var uzvarēt braucienā, arī kopvērtējumā.
Ķegumā pirmajā braucienā finišēju sestais, bet trešā vieta bija turpat priekšā, tā ka daudzi ir ļoti spēcīgi. Stabilitāte beigās atnes rezultātu. Kopumā lielu pārsteigumu nav – tie, kam jābūt augšgalā, tur arī ir.