Kazimiera Puzo, Elvi sabiedrisko attiecību speciāliste: 17
– Katra tirdzniecības uzņēmuma darbu ietekmē pieprasījums. Mums raksturīgākais ir tas, ka īpaši sekojam, kāds ir reģionālais pārtikas produktu pieprasījums. Piemēram, pircēju iecienīti produkti Kurzemē, Latgalē un Vidzemē atšķiras, tāpēc varētu teikt, ka pastāvīgi pielāgojamies reģionālajam pieprasījumam. 27. maijā bijām Kurzemes Uzņēmēju dienās Liepājā, tur kārtējo reizi pārliecinājāmies, ka reģionālais princips ir ļoti svarīgs. Tas attiecas uz visām produktu grupām, kur piena produkti ir vieni no būtiskākajiem.
Aptaujās darām zināmu, kādi produkti ir tikai mūsu veikalos, – arvien cenšamies atrast kādu odziņu, kas mūsu klientiem patiktu. Pircēji labi pazīst Elvi vadmotīvu – Par savējiem! Pie tā it kā jau pierasts, tomēr pircēji vērīgi seko jaunumiem, ko piedāvājam.
Mūsu sadarbības partneri, protams, ir dažādi piena pārstrādes uzņēmumi, un veikalā produkta cena ir proporcionāla piegādātāja noteiktajai. Pētījumi liecina, ka pircēji dod priekšroku pašmāju produktiem. Domājam, ka Latvijā ražoto produktu iegādes palielināšanos veicina valstiska mēroga pasākumi kā, piemēram, akcija Latvijas labums 2014. gadā. Mūsu veikalā Pārdaugavā, Tēriņu ielā, notika akcijas prezentācija. Pēc šādiem notikumiem ļoti jūtams, ka pircēju interese par Latvijā ražotajiem produktiem pieaug, līdz ar to arī pieprasījums.
Inga Bite, lielveikalu Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja:
– Lai atbalstītu Latvijas piena nozari, Rimi ir veicis un arī šobrīd realizē dažādas aktivitātes, piemēram, kopā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru realizētā kampaņa Latvijas labums ir viena no pēdējā laika spilgtākajām iniciatīvām vietējo ražotāju atbalstam. Tā kā Rimi ir būtisks vietējo piena ražotāju atbalsts, pieņēmām lēmumu investēt vēl papildu reklāmas budžetu tieši šim mērķim un izveidojām savu, atsevišķu Rimi tēla kampaņu tieši piena nozares atbalstam Latvijas labuma kontekstā. Tādējādi īsā laikā sasniedzām līdz pat 30% vietējo piena produktu pārdošanas pieaugumu, ko gan vairāk izjutām pēc savām papildu reklāmas aktivitātēm.
Tāpat pērn Rimi uzsāka un šogad turpina projektu Latvijas gardākie stāsti, lai informētu sabiedrību par mūsu vietējo ražotāju kvalitatīvo produkciju, tostarp piena nozarē. Savukārt šogad maijā esam sākuši gardākās Jāņu siera receptes meklējumus, kuros izceļam arī Latvijas siera ražotājus.