Foto. pexelc.om/Anna Shvets

“Katru dienu māsiņa ievada medikamentus, atstāj tabletes” – paciente apmulsusi, vai mediķiem nav jāpaskaidro, kādus medikamentus dod 0

Māte ārstējas slimnīcā. Katru dienu palātā ienāk medmāsiņa, kas pa katetru ievada medikamentus, atstāj arī vairākas tabletes. Mamma stāsta, ka viņai nepaskaidro, kas tās par zālēm un kādam nolūkam. Vai nebūtu jāizstāsta pacientam par medikamentiem un ārstēšanu? Vai medicīnas personālam nav jāsaņem pacienta piekrišana zāļu lietošanai? Jautā Daina Rīgā.

Reklāma
Reklāma
Okupantiem nemanāmi tuvojas liela katastrofa: militārais eksperts brīdina par sekām
Situācija Kurskas apgabalā, 30 dienu pamiers un aicinājums ASV: Zelenskis nāk klajā ar vairākiem paziņojumiem
Kokteilis
Auns – pērkona negaiss, Ūdensvīrs – polārblāzma: kura dabas parādība tu esi pēc zodiaka zīmes?
Lasīt citas ziņas

Pacienta tiesības ir noteiktas Pacientu tiesību likumā. Cita starpā pacientam ir tiesības uz informāciju pa savu veselību, tiesības uz savas ģimenes un citu personu atbalstu ārstniecības laikā un, protams, arī tiesības atteikties no ārstniecības, skaidro Veselības inspekcijā.

Būtiski izprast, ka pacienta ārstniecību vada ārstējošais ārsts, un pacientam ir tiesības zināt ārstējošā ārsta un citu veselības aprūpes procesā iesaistīto ārstniecības personu vārdu, uzvārdu, amatu, profesiju un specialitāti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tātad ārstējošam ārstam, sākot konkrētā pacienta ārstēšanu, ir pienākums iepazīstināt ar sevi.

Pacientam ir tiesības saņemt informāciju par savu veselības stāvokli no ārstējošā ārsta vai citas pacienta ārstēšanā iesaistītās ārstniecības personas atbilstīgi tās kompetencei.

Pacientam ir tiesības izvaicāt ārstējošo ārstu par ārstēšanas plānu, tajā skaitā par ārstēšanas metodēm un medikamentiem.

Ārstniecības personām jāsniedz informācija pacientam saprotamā formā, medicīniskie termini jāizskaidro tā, lai pacients tos saprastu. Arī pacienta tuvinieki, uz kuru atbalstu pacientam ir tiesības, var izvaicāt tuvinieka ārstējošo ārstu.

Veselības inspekcijā uzsver, ka ārstniecības personām jāievēro pacientu tiesības, tāpēc aicina pacientus vai to atbalsta personas – tuviniekus un radiniekus – situācijas risināt tūlīt uz vietas ārstniecības iestādē – ja ārstniecības personas neizskaidro ārstēšanas gaitu vai neinformē par lietotajiem medikamentiem, prasīt, lai tas tiktu izdarīts.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.