Katram savs – vislabākais auto. “Gada auto” konkurss uzņem apgriezienus 5
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Kārtējais konkurss… Kalendārs rāda – jau 25. gadu arī Latvijā spēlējam šo visā pasaulē populāro spēli ar nosaukumu “Gada auto”. Jā, konkurss ir, kā saka, izdzīvojis – par spīti pandēmijai un krīzēm. Izejam rudens finiša taisnē. Sestdien, 13. augustā, pie lielveikala “Mols” startēja mediju testa brauciens, kurā bez žūrijas varēja piedalīties arī citi ieinteresētie žurnālisti.
Pieteikto auto saraksts pašlaik vēl nesasniedz piekto desmitu (kā tas bija vairākus gadus gadsimta pirmajā desmitdaļā), taču jau ir pietiekami raibs un interesants. Un vēl var papildināties, jo titulu pretendentiem obligāta ir vienīgi dalība pēdējā noslēdzošajā testu dienā novembrī.
Kurš būs Gada auto? To kā allaž lemsim decembrī, šobrīd gribu vēlreiz atgādināt, ka uzvarētājus mēs nesaucam par “labākajiem”. Tāds ir katram savs – vajadzībām (un maka spējām) vislabāk atbilstošs. Konkursu laureāti ir žūrijas, visai raibas un daudzveidīgas, balsojumu uzvarētāji. Tas nav diktāts pircējam, bet gan mēģinājums izvēlē palīdzēt, žūrijas biedru viedokļus vēlāk publiski skaidrojot.
Vēl gribu atgādināt, ka Latvijas “Gada auto 2023” pilnīgi noteikti nebūs ne “Maserati”, ne “Audi RS”. Šādiem superdārgiem kārumiem ir atvēlētas papildnominācijas “skaistākais”, “sportiskākais” u. tml., galveno titulu tomēr atstājot pieticīgākiem modeļiem, kuri varētu būtiski ietekmēt mūsu zemītes autoparka atjaunošanos.
Skatoties no šāda viedokļa – pašreiz lielākās izredzes, šķiet, ir “Škoda Fabia” un “VW Taigo”. Abi (vismaz tā sauktajās bāzes komplektācijās) iekļaujas mūsu vidusslānim kaut cik reāli pieejamajā cenas līmenī “ap 20”.
Abiem šīs bāzes komplektācijas piedāvā visai pieticīgus dzinējus, kuru jauda nepārsniedz 100 ZS, toties ir visai ekonomiska un ekoloģiska. Piedāvā manuālas ātrumkārbas, kuras, prasmīga braucēja vadītas, spēj taupīt vēl vairāk. Un, kādu pusotru tūkstoti dārgāk, arī perfektus “automātus”.
Tātad – es rūpīgāk pētīšu šos divus. Vēl “Peugeot 308” un “Škoda Karoq”. Citi man, maniem draugiem un radiem diemžēl par dārgu. Lai gan tādu iespēju kā kaut pusstundiņu pabraukt ar “Maserati Grecale” vai “Alfa Romeo Tonale” garām, protams, nelaidīšu. Par to konkursa žūrija ar saviem iespaidiem dalīsies nākamās otrdienas avīzē.
Lasītāji šoreiz varēs būt šo tehnikas brīnumu vērotāju lomā. Smalkos auto varēs apskatīt sestdien, ierodoties pie “Mola” kādu brīdi pirms plkst. 10 un sameklējot vietu, kur plīvo “Gada auto” karogi.
Savukārt jau 3. septembrī “Gada auto” konkursa ietvaros turpat pie “Mola” notiks nu jau, var teikt, tradicionālā plašai publikai atvērto testu diena.
Līdz šim pieteiktie “Gada auto 2023” pretendenti
“Škoda Fabia”
“Škoda Karoq”
“Audi RS 3 Limousine”
“Audi Q4 Sportback e-tron”
“Volkswagen ID. 5”
“Volkswagen Taigo”
“Peugeot 308”
“Honda HR-V”
“Renault Megane E-Tech electric”
“Cupra Born”
“Maserati Grecale”
“Citroën C5 X”
“Mazda CX-60”
“Alfa Romeo Tonale”