Katram desmitajam negadījumā iesaistītajam auto – neatbilstošas riepas 0
Aptuveni 12% brīvprātīgās auto apdrošināšanas jeb KASKO apdrošināšanas atlīdzību atteikumu iemesls ir neatbilstoša ekspluatācija, kas visbiežāk saistīta ar nolietotu vai gadalaikam neatbilstošu riepu izmantošanu, liecina apdrošināšanas sabiedrības “BTA Insurance Company” SE dati.
Laikā no novembra līdz martam, kad automašīnām jāizmanto ziemas riepas, vidēji par 20,5% pieaug ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros vainojama neatbilstošu riepu lietošana.
Ja apdrošināšanas atlīdzības atteikums bijis saistīts ar automašīnas riepu stāvokli, lielākoties tas noticis transporta līdzekļa īpašnieka neuzmanības vai nezināšanas dēļ – nav pamanīts, ka riepas ir nodilušas, vai arī piemirsies par riepu maiņas nepieciešamību, konstatējis apdrošinātājs.
Bijuši negadījumi, kad riepu protektora dziļums atbilst minimālajam protektoru dziļumam ziemas sezonā – četri milimetri, bet pati riepa nav paredzēta lietošanai ziemā, jo nav apzīmēta ar “M+S” marķējumu. Tas nozīmē, ka riepu ražotājs, to izgatavojot, nav izmantojis īpašu gumijas sastāvu, kas, gaisa temperatūrai noslīdot zem 0 grādiem, nezaudē elastīgumu. Braucot ar šādām, izteikti vasaras sezonai paredzētām riepām aukstā laikā, tās zaudē elastīgumu un paliek cietas. Līdz ar to riepas vairs pilnībā nenosedz ceļa virsmu saskares vietā un neveidojas pilnvērtīga saķere ar ceļa segumu.
No 1.decembra līdz 1.martam automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, un to piekabēm jābūt aprīkotām ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Tāpēc jau tagad vajadzētu pārbaudīt savas automašīnas ziemas riepu kvalitāti un, ja nepieciešams, iegādāties jaunas vai savest kārtībā jau esošās, iesaka “BTA Insurance Company” SE apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore Iveta Rijniece.
Viņa rekomendē autovadītājiem negaidīt līdz 1.decembrim. Ja uzsnieg sniegs, rodas ceļu apledojumi, apdrošinātājs iesaka nomainīt riepas vēl pirms likuma noteiktā laika, lai pasargātu sevi no avārijas riska.