Katrā tilta galā cits spriedums 3
Ja ceturtdien, 25. aprīlī, Rīgas pašvaldības Satiksmes departaments pilnīgi nenoslēgs satiksmi pāri Deglava tiltam, tad to izdarīs Valsts policija. Tā otrdienas rītā vienā Deglava tilta galā žurnālistiem pavēstīja iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens, likdams saprast, ka vairs nepieļaus nekādu pašvaldības vilcināšanos un atrunas, ka tiltu tomēr vēl varot izmantot satiksmei.
Iekšlietu ministrs uzskata, ka pašvaldība negādā par satiksmes drošību pāri tiltam. Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro piebilda, ka tilts apdraud cilvēku dzīvību, tāpēc satiksme pāri tam jāpārtrauc nekavējoties. Pēc viņa teiktā, cilvēku drošība ir pirmajā vietā, tikai pēc tam satiksmes organizēšana pāri tiltam.
Tikmēr otrā Deglava tilta galā Rīgas pašvaldības Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins pauda pretējo. Pašvaldībai jau esot ekspertu atzinums, ka tilts esot pietiekami drošs un ka to vēl varot izmantot satiksmei.
Būvprojekta autors – SIA “Inženierbūve” – esot pārbaudījis tilta drošību un atzinis, ka balstu nosvēršanās vai nosēšanās vai citas deformācijas neesot atklātas. Ierobežojot automašīnu satiksmes slodzi līdz trīsdesmit tonnām, tilts ir drošs ekspluatācijai. Tāpēc pašvaldība tiltu neslēgšot. Emīls Jakrins uzskata, ka iekšlietu ministra lēmums esot politisks un ka ar tilta drošību tas pat neesot saistīts. Pēc dažu citu pašvaldības pārstāvju apgalvotā, šāds sasteigts iekšlietu ministra lēmums radīšot satiksmes haosu, no kā cietīšot tūkstošiem Pļavnieku un Purvciema mikrorajonu iedzīvotāji.
Kopš pagājušā gada jūlija pēc SIA “Inženierbūve” izstrādātā būvprojekta par 4,27 miljoniem eiro šo tiltu pārbūvē lietuviešu uzņēmums “Kauno tiltai”. Uz iekšlietu ministra Sanda Ģirģena jautājumu, vai tilts ir tādā stāvoklī, ka nevar iebrukt, apdraudot tūkstošiem cilvēku dzīvības, lietuviešu uzņēmuma “Kauno tiltai” pārstāvis nevarēja atbildēt. Tas esot jāprasa ekspertiem. Diemžēl arī ekspertu atzinumi atšķiras.
Pretēji pašvaldības algoto ekspertu atzinumam, ka tilts ir drošs satiksmei, Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) inspektors atklājis nopietnus bojājumus tilta balstos. Tā kā šo bojājumu novēršana SIA “Inženierbūve” būvprojektā nav paredzēta, kopš 8. aprīļa būvēšanos BVKB apturējis. Tās vietā jau mēnesi ilgst Ekonomikas ministrijas un pašvaldības amatpersonu strīdiņi par to, var vai nevar izmantot šo tiltu satiksmei un cik liels ir apdraudējums.
BVKB Kontroles departamenta direktors Māris Demme stāsta, ka balstu bojājumi atklāti pēc tam, kad celtnieki nojaukuši zem tilta savulaik uzceltās noliktavu ēkas. Agrāk to nevarējuši, tāpēc ka tilta balsti izmantoti šo noliktavu starpsienām un nav bijuši pieejami apskatei. Tilts uzcelts 1974. gadā un kopš tā laika nav ne apsekots, ne remontēts. Par tā drošību neviens līdz šim pat nav aizdomājies.
Māris Demme uzskata, ka tilta tehniskā stāvokļa novērtēšanai tomēr vajadzīga atkārtota ekspertīze, kas būtu Rīgas pašvaldības Satiksmes departamenta ziņā. Ekspertīzes slēdziens tam jāsagatavo līdz šī gada 10. maijam. Tas nozīmē, ka līdz šai dienai satiksme pār tiltu varētu būt slēgta.
Arī BVKB pārstāvis atzīst – kamēr vēlreiz nav veikta ekspertīze un kamēr nav pilnīgas pārliecības, ka visas tilta konstrukcijas ir drošas, satiksme pār tiltu jāpārtrauc.
Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis jau uzdevis Rīgas reģiona pārvaldei kopīgi ar pašvaldības Satiksmes departamentu sagatavot satiksmes organizēšanas plānu pēc Deglava tilta slēgšanas virzienā no galvaspilsētas centra uz biezi apdzīvotajiem Pļavnieku un Purvciema mikrorajoniem un atpakaļ. Pāri tiltam pašlaik ved septiņi sabiedriskā transporta maršruti. Satiksmes slēgšana un sabiedriskā transporta maršrutu pārkārtošana, visticamāk, radīs sastrēgumus galvaspilsētas ielās un neērtības iedzīvotājiem.