Latvijā laboratorijām līdz 1. septembrim varētu būt jānodrošina vairāk nekā 200 tūkstošu izglītojamo testēšana. Attēlā: Francijas pilsētas Nicas pamatskolas skolēni šā gada pavasarī nodod siekalu testus, lai pārbaudītu, vai nav Covid-19 infekcijas.
Latvijā laboratorijām līdz 1. septembrim varētu būt jānodrošina vairāk nekā 200 tūkstošu izglītojamo testēšana. Attēlā: Francijas pilsētas Nicas pamatskolas skolēni šā gada pavasarī nodod siekalu testus, lai pārbaudītu, vai nav Covid-19 infekcijas.
Foto: Eric Gaillard/REUTERS/SCANPIX/LETA

Katra piektā izglītības iestāde dažādu iemeslu dēļ nejūtas gatava jaunajam mācību gadam 15

Latvijā 20% skolu vadītāju norādījuši, ka nav gatavi 1.septembrim un jaunajam mācību gadam, kā galvenos izaicinājumus minot kompetencēs balstīta satura ieviešanu, pilnvērtīgu tehnisko aprīkojumu un sekmīga izglītības procesa nodrošināšanu Covid-19 apstākļos, liecina izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” (“JA Latvia”) aptaujas rezultāti.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Komentējot aptaujas rezultātus, “JA Latvia” vadītājs Jānis Krievāns atzīmēja, ka šis ir ļoti būtisks signāls par to, ka kompetencēs balstīta satura ieviešana joprojām mācību iestādēm ir izaicinājums, un, iespējams, nepieciešams skaidrāks regulējums un plašāka privātā sektora iesaiste kompetenču satura veiksmīgākai iekļaušanai mācību procesā.

“Jau 30 gadus īstenojot dažādas izglītības programmas, esam pārliecinājušies, ka, tikai iesaistot privāto sektoru, ir iespējams nodrošināt vajadzīgo impulsu, saturu un zināšanas kompetenču attīstībai un iekļaušanai līdz šim praktizētajās mācību programmās. Par to liecina ne tikai ikgadējā “Ēnu diena” vai mācību ekskursijas skolēniem dažādos uzņēmumos, bet spilgti pierāda jau ilggadējā programma skolēnu mācību uzņēmumiem, kas ļauj apgūt dzīvei svarīgas prasmes un ir devusi iespēju skolēnu izveidotajiem uzņēmumiem izaugt ne tikai līdz Latvijas līmeņa biznesiem, bet arī veiksmīgi startēt starptautiskajos tirgos”, skaidroja Krievāns.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kopumā izglītības iestāžu vadītāji pie galvenajiem izaicinājumiem min sekmīga izglītības procesa nodrošināšanu Covid-19 apstākļos, tāpat pie izaicinājumiem norāda mūsdienīgai izglītībai atbilstoša tehniskā nodrošinājuma (telpu labiekārtošana, aprīkojums) trūkumu un tiek pieminēts arī skolēnu motivācijas trūkums, gadu mācoties attālināti, kā arī kvalificētu pedagogu trūkums.

Savukārt attiecībā uz pozitīvām izmaiņām izglītības nozarē pēdējo gadu laikā, skolu vadītāji atzīst, ka ir pieaugusi skolotāju kvalifikācija un skolotāju tehnoloģiju izmantošanas prasmes, kā arī ir uzlabojies tehniskais nodrošinājums skolās. Tāpat, atzīmējot pozitīvās izmaiņas, iestāžu vadītāji norāda, ka kompetencēs balstīta izglītības pieeja veidos konkurētspējīgāku izglītības saturu.

“JA Latvia” ir Latvijas lielākā izglītības organizācija ar sabiedriskā labuma organizācijas statusu un praktiskās biznesa izglītības eksperts Latvijas skolās. “JA Latvia” ir viens no 37 “Junior Achievement Europe” un viens no 123 “Junior Achievement Worldwide” tīkla biedriem kopš 1991.gada.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.