Kas notiek RNP? Kāda nama iedzīvotāji pauž bažas par aptaujas rezultātu viltošanu – RNP norāda uz “neveiksmīgu pārrakstīšanos” 53
LA.LV redakcijā saņēmām kādas lasītājas vēstuli, kurā viņa pauž neapmierinātību ar SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (turpmāk RNP) darbu, norādot uz kļūdām dokumentācijā un bažām par aptaujas rezultātu viltošanu.
Kāda Rīgas nama iedzīvotāja stāsta: “Ziemā rakstīju Jums par Eižena Laubes celtā nama iemītnieku problēmām ar aizsalušajām trubām un sēdēšanu bez ūdens astoņu dienu garumā. Ar mūsu, divu mājas iedzīvotāju aktivitāti un Jūsu palīdzību, trubu dabība tika atjaunota. Diemžēl problēmas ar SIA “Rīgas Namu Pārvaldnieks” (turpmāk tekstā RNP) nav beigušās.
Viena truba tomēr vēlāk plīsa un RNP remonta brigāde to nomainīja. Nomainīti tika 10.5 m. Kaimiņiene, kuras dzīvoklī dalēji tā avārija notika, izmērīja, cik garš ir šis posms. Diemžēl aprīlī no RNP atnāca ļoti interesanta tāme, ne mazāk interesants darbu pieņemšanas-nodošanas akts un aptaujas anketas, vai piekrītam, ka remonta izdevumi tiek segti no mājas uzkrājuma. Pats par sevi šāds priekšlikums būtu tikai loģisks, nemot vērā mājas iemītnieku materiālo stāvokli.
Pārsteigums bija arī naudas pavairošanas brīnums darbu nodošanas-pieņemšanas aktā. Ciparos rakstītie 583,14 eiro tekstuālā atšifrējumā uzbrieduši par 4419,50 eiro. Tātad tika piedāvāta aptauja par nederīgiem dokumentiem – tāmi ar pierakstījumiem un aktu, kur uzrādītas divas dažādas summas – viena ciparos, otra vārdos, ar ko RNP sev rada iespējas ar šīm summām manipulēt.”
Sieviete stāsta, ka nedz viņa, nedz citi mājas iedzīvotāji nebija mierā ar kļūdainu, nepatiesu informāciju dokumentācijā. “22. aprīlī es un kaimiņiene divatā bijām uz pieņemšanu pie RNP vadītāja vietnieka, viņam asistēja vēl viena RNP darbiniece. Visi iebildumi tika izteikti arī kaimiņienes Iesniegumā rakstiski un amatpersona parakstījās par tā saņemšanu. Sarunā, tas ir arī Iesniegumā, izvirzījām prasību pārmērīt mainīto trubu, aizvākt fiktīvo būvgružu pozīciju, sagatavot tāmi un aktu par reāli paveiktajiem darbiem ar pareizi uzrādītu summu un rīkot jaunu aptauju, anulējot iepriekšējo.
RNP darbiniece, kas asistēja vadītāja vietniekam, tikšanās laikā ietiepīgi apgalvoja, ka jaunu aptauju ar atbilstošiem dokumentiem nevarot rīkot un anulēt vai atcelt esošo arī nevarot. Teica, lai esošajā uzrakstot komentāru, kam mēs nepiekrītam, balsojuma ailes atstājam tukšas un aiznesot vai nosūtot viņiem. Jautājums – tiešam nevar vai negrib,” retoriski vaicā nama iedzīvotāja.
Konkrētā nama iemītnieki tā arī izdarījuši, taču uzskata, ka RNP anketu rezultātus viltojuši. Sieviete pamato: “Komantāru esošajās anketās uzrakstīja trīs iedzīvotāji – divi aiznesa uz iecirkni, es nosūtīju pa pastu. Pārējie divi bija prombūtnē un neko neaizpildīja. Tātad divi aptaujā NEPIEDALĪJĀS. Diemžēl vakar saņēmām papīru, kas vēl lieku reizi apliecināja RNP darbinieku negodīgumu. RNP darbinieku 13. maijā sagatavotajā dokumentā redzams aptaujas datu reti bezkaunīgs viltojums. Viņi noformējuši tā, it kā PIEDALĀS visi pieci iedzīvotāji – no trīs reāli iesniegtajām anketām kā derīgas atzītas tikai divas, pārējās esot “nederīgas”, pie tām pieskaitīti arī tie, kuri nepiedalījās, kaut “nepiedalījās” un “nederīgs” ir divi dažādi jēdzieni.
Tā kā RNP darbiniece dedzīgi vēlējās, lai ailes “par” un “pret” paliek tukšas, neizslēdzu, ka viņi paši tajās ir ievilkuši vēlamo rezultātu, lai nekavējoties no mums “izsistu” naudu.”
Sieviete vēl piebilst, ka RNP trubu pārmērīja tikai pēc kārtīga skandāla telefonsarunā un pēc nama iedzīvotāju stāst publicēšanas sociālajos tīklos. Tiek norādīts arī, ka uz 22.aprīļa Iesniegumu RNP neatbildēja mēneša laikā, lai gan saskaņā ar likumu atbilde jāsniedz mēneša ietvaros.
LA.LV sazinājās ar RNP, lai noskaidrotu viņu redzējumu par konkrēto situāciju un lai saņemtu atbildes uz nama iedzīvotāju interesējušajiem jautājumiem.
RNP pārstāvji apstiprina: “Minētajā mājā pagājušajā ziemā notika avārijas remonta darbi. Diemžēl šo darbu dokumentācija bija kļūdaina. Līdzko nepilnības konstatējām, par šiem darbiem apturējām visus norēķinus, lai iedzīvotājiem nekas nav jāmaksā, līdz mums izdosies izpētīt situāciju un sagatavot pareizu dokumentāciju. Mums bija svarīgi rast iedzīvotājiem izdevīgu un “caurspīdīgu” jeb saprotamu risinājumu – pārskatot darbus un aprēķinus, kļūmi izdevās atrast un novērst.
Lai arī vēlējāmies iedzīvotājiem radīt pēc iespējas mazāk stresa, saprotam, ka atkārtoto balsojumu organizēšanu neizdevās līdz galam izskaidrot. Pašlaik esam atkārtoti sazinājušies ar šīs mājas iedzīvotājiem, pārrunājuši visus neskaidros jautājumus, un ceram, ka esam spējuši novērst visas bažas.”
Kā varēja dokumentos atšķirties summas un tik pieļautas citas kļūdas? RNP norāda uz “neveiksmīgu pārrakstīšanos”, arī nama iedzīvotājas pa pastu sūtītā anketa, kura, viņasprāt, tika apzināti nozaudēta, reģistrēta.
“Skaidrojot sīkāk tieši aptauju norisi: tāpat kā jebkurā citā juridiskā dokumentā, summa ar cipariem nedrīkst atšķirties no summas ar vārdiem, un arī šajā gadījumā tā bija kļūda – summa ar vārdiem dokumenta formā bija palikusi no cita dokumenta. Aptaujā var balsot arī pa pastu, un arī šajā gadījumā vienu balsojumu saņēmām pa pastu, tas ir reģistrēts. Te atkal neveiksmīgas pārrakstīšanās rezultātā, kas pašlaik jau labota, protokolā bija minēti tikai divi iesniegti balsojumi, bet protokolam pareizi pievienoti visi trīs – šī korekcija nemainīja balsojuma rezultātu.”
RNP pārstāvji norāda, ka “gan šajā, gan citās aptaujās to dzīvokļu īpašnieku balsis, kas aptaujā nepiedalās, saskaņā ar likumu tiek automātiski skaitītas kā “pret”, un šajā mājā notikušajā aptaujā nebija nederīgu balsojumu. Tādējādi pašlaik atbilstoši iedzīvotāju interesēm ir pārmērīti sākotnējie darbi, noorganizēta atkārota aptauja un tālākā samaksa notiks atbilstoši iedzīvotāju vēlmēm.”
Ja arī Tev ir stāsts, ar kuru vēlies dalīties, droši raksti mums uz [email protected].