“Michelin CrossClimate” 0
Pavasaris – riepu maiņa, rudens – atkal tāda… Dubults inventārs, neērtības, papildu izdevumi. Piegriezies… Bet citādi nevar, jo ar vasaras riepām ziemā nedrīkst, bet “ziemenes” vasarā pārāk mīkstas un lāgā nebremzē.
Precizēsim – citādi nevarēja. Tagad varēšot. “Michelin” konstruktori esot visai sarežģīto uzdevumu beidzot atrisinājuši. Uz vasaras “ekoriepu” “Michelin Energy Saver Plus” bāzes radītas riepas ar nosaukumu “CrossClimate”, kas vasarā saglabās nepieciešamo stingrību, bet ziemā nebūs cietas. Tiks oficiāli marķētas ar sniegpārsliņas zīmi, kas apliecina piederību Eiropas “ziemas” kategorijai. Tās jau izgājušas visnopietnākās neatkarīgās pārbaudes (“TUV”, “Dekra” u. c.), un konstatēts – bremzējot siltā vasaras dienā uz sausa asfalta no 100 km/h, tās nodrošina tikpat labu rezultātu kā vasaras riepas, ievērojami pārspējot gan “vissezonu”, gan ziemas riepas. Līdzīgi ir rezultāti uz slapja asfalta. Aukstā sniegotā ziemas dienā “CrossClimate” vilkmes un bremzēšanas rezultāti pavisam nedaudz atpaliek no “tīrasiņu” ziemas riepām.
Ko teikt? Sapnis piepildījies? Nezinu. Vēl nav bijusi iespēja pašam šos datus pārbaudīt. Varu vien atsaukties uz angļu kolēģu testa aprakstu, kas pilns slavējošiem epitetiem. Viņi saka – ideālas mūsu klimatam. Nu ko – mūsējās ziemas (vismaz pēdējos divus gadus) ir līdzīgas. Gaidām. Drīz būšot nopērkams. Gribu vien vērst uzmanību uz dažiem sajūsmu mazinošiem faktiem.
Pirmkārt – šī marka vispār nav no lētākajām. Vismazāko “Energy Saver” izmēru cenas sākas ap 60 eiro, manā ikdienas izmērā (215/65 R16) pārsniedzot simtu. Tiek solīts, ka “CC” būšot tikai “mazliet” dārgākas.
Otrkārt – testos nav rezultātu uz spoža ledus. Tie (protektora bildi redzot), šķiet, būs ievērojami sliktāki nekā “Good Year”, “Dunlop”, “Pirelli” u. c. labākajiem “ziemeļu” modeļiem. Ledus dienu mums (vismaz rīdziniekiem) maz. Būsim uzmanīgāki. Galu galā tādiem ekstrēmos apstākļos jābūt pat ar “naglenēm” bruņotajiem.
Treškārt – tā pavisam maliņā, tā pavisam maziem burtiņiem jaunuma aprakstos pavīd piezīme, ka jaunas riepas protektora dziļums ir septiņi milimetri. Uzmanību – tas ir par kādiem diviem mazāk, nekā līdz šim jaunām riepām pieņemts. Laikam jau tā ir nodeva silta laika stingrības un stabilitātes saglabāšanai. Bet nobraukuma resursu šis fakts gan varētu samazināt. Un vājš mierinājums valstij, kurā ziemas sezonas minimālais riepas raksta dziļums noteikts 4 mm, ir apgalvojums, ka visas labās “CC” īpašības saglabājoties pat līdz 1,6 mm līmenim. Pat ja tā, Latvijas ziemas noteikumiem tās vairs neatbildīs un derēs vien vasarā.