Foto – Shutterstock

Noskaidro, pirms dodies ceļojumā! 0

Kaut uz dažām dienām derētu izrauties no slapjā, pelēkā rudens un drēgnās, aukstās ziemas, kas neizbēgami tuvojas! Ja iekrājusies vēl kāda neizmantota atvaļinājuma diena, ir vērts pameklēt kādu ceļojuma piedāvājumu. Taču pirms tam der ieklausīties Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākās konsultantes EVIJAS LENES ieteikumos.

Reklāma
Reklāma

Tikai ar licencēm un reģistrētajiem

7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Lasīt citas ziņas

Lai ceļojums būtu izdevies, pirms sākat meklēt ceļojumu, pārliecinieties, vai izvēlētais pakalpojumu sniedzējs ir atrodams Tūrisma operatoru un aģentu datubāzē.

Sākot no šā gada 1. jūlija, tūrisma operatora un tūrisma aģenta pakalpojumus ir tiesīgi sniegt tikai tie pakalpojumu sniedzēji, kas saņēmuši speciālo atļauju (licenci) kompleksu tūrisma pakalpojumu sniegšanai un ir reģistrēti PTAC datubāzē. Šajā datubāzē jāreģistrējas arī saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.

Blēži un krāpnieki nesnauž

CITI ŠOBRĪD LASA

Tūrisma nozarē diemžēl mēdz uzdarboties arī dažādi krāpnieki un negodīgi komersanti. Viņi parasti sola pasakainus ceļojumus, taču no solītā čiks vien iznāk – vai nu ceļojums izpaliek vispār, vai arī tas nav tāds, kā bija solīts.

Tāpēc svarīgi noskaidrot, vai tūrisma pakalpojuma piedāvātājam vispār ir licence. Iegādājoties ceļojumu no nelicencēta tūrisma pakalpojumu sniedzēja, pastāv riski, ka tūrisma operatora likviditātes problēmu gadījumā ceļojums var nenotikt un ka netiks nodrošināta iemaksātās naudas atmaksa, kā arī izpaliks ceļotāju repatriācija, ja radīsies tāda vajadzība.

PTAC pārstāve Evija Lene, piemēram, atgādina gadījumu ar SIA Travel Time, kas bez licences un nepieciešamā nodrošinājuma pārdeva ceļojumus. Taču PTAC uzlika sabiedrībai pienākumu izbeigt šo negodīgo komercpraksi, kā arī lika samaksāt sodanaudu.

Kā izvairīties no pārpratumiem

Lai izvairītos no nepatīkamiem pārpratumiem, PTAC aicina patērētājus pirms ceļojuma iegādes:

• iepazīties ar informāciju PTAC datubāzē;

• salīdzināt dažādu tūrisma pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus;

• pievērst uzmanību ne tikai cenai, bet arī tam, kādi pakalpojumi iekļauti piedāvājumā;

• iepazīties ar pirmslīguma informāciju un līguma noteikumiem.

Kad esat izvēlējušies tūrisma pakalpojumu sniedzēju, pie kura vēlaties iegādāties ceļojumu, atcerieties, ka jums ir tiesības saņemt detalizētu informāciju par šo ceļojumu.

Būtiski noskaidrot visu par:

• iekļautajiem pakalpojumiem (arī informāciju par galamērķi, maršrutu, transportu, izmitināšanu, ēdienreizēm, ekskursijām);

• cenu un maksāšanas kārtību;

• nepieciešamajiem dokumentiem (galamērķa valsts pasu un vīzu režīmu);

• medicīniskajām formalitātēm galamērķa valstī;

• brīvprātīgo vai obligāto veselības apdrošināšanu.

Reklāma
Reklāma

Var arī atteikties

Der atcerēties, ka patērētājam ir tiesības atteikties no ceļojuma, nemaksājot līguma izbeigšanas maksu, ja tūrisma pakalpojumu sniedzējs:

• piedāvā ievērojami mainīt kādu no galvenajām ceļojuma sastāvdaļām;

• nevar izpildīt kādu no ceļotāja īpašajām prasībām, kurām sākotnēji piekrita;

• ceļojuma cenu palielina par vairāk nekā 8%.

Ja kāds no ceļojumā iekļautajiem pakalpojumiem netiek sniegts saskaņā ar noslēgto līgumu, tūrisma operatoram ir jānovērš neatbilstība. Ja tas netiek darīts, ceļotājam ir tiesības uz cenas samazinājumu un kompensāciju par zaudējumiem. Varat arī vispār izbeigt līgumu, ja tūrisma operators nepiedāvā jums piemērotu atbilstīgu alternatīvu risinājumu.

Ar papildu noderīgu informāciju, dodoties ceļojumā, varat iepazīties šeit.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.