Šogad visiem 32 jaunajiem elektrovilcieniem jau būt jābūt “uz sliedēm”.. Ceturtdienas rītā atkal problēmas teju visās līnijās 119
Līdz gada beigām visiem AS “Pasažieru vilciens” pasūtītajiem 32 jaunajiem elektrovilcieniem būt jānodrošina pasažieru pārvadājumi, ceturtdien intervijā TV3 raidījumam “900 sekundes” sacīja AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. “Plānots, ka līdz gada beigām visiem vilcieniem vajadzētu būt kustībā,” teica kompānijas vadītājs.
Savukārt, runājot par Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” piemēroto līgumsodu, Grigulis norādīja, ka ir ļoti sarežģīti precīzi novērtēt kara Ukrainā ietekmi, tāpēc joprojām juridiskajā līmenī turpinās diskusijas.
Tāpat Grigulis minēja, ka par tiem darbiem, kas veikti “Pasažieru vilciena” telpās, Čehijas uzņēmumam ir izrakstīti rēķini miljona eiro apmērā, taču kompānijai tiks izrakstīts rēķins arī ar līgumsodu un par remontu kavējumiem.
“Pasažieru vilciena” vadītājs arī piebilda, ka ar “maksimālu bardzību” ir jāvēršas pret “Škoda Vagonka”.
LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū “Pasažieru vilciens” sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem “Škoda Vagonka” elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Šobrīd “Pasažieru vilcienam” ir nodoti 17 vilcieni, taču visi 32 vilcieni ir jāpiegādā līdz šā gada vasaras vidum.
Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām. Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
Kompānijā informē, ka vilciens Rīga (plkst.5.09)-Tukums II (plkst.6.32) un vilciens Tukums II (plkst.5.48)-Rīga (plkst.7.08) tika atcelti posmā Ķemeri-Tukums-Ķemeri. Vienlaikus vilcienu Rīga (plkst.6.09)-Sloka (plkst.6.59) un Sloka (plkst.7.18)-Rīga (plkst.8.08) maršruti tika pagarināti posmā Sloka-Ķemeri- Sloka.
Savukārt vilciens Tukums II (plkst.6.44)-Rīga (plkst.7.53) tehnisku iemeslu dēļ ir atcelts, bet vilciens Rīga (plkst.5.43)-Saulkrasti (plkst.6.43) tehnisku iemeslu dēļ brauc ar gandrīz stundas kavējumu.
“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” bija 100% “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.