Jauno elektrovilcienu "Vivi" pārvadājumu uzsākšanas svinīgais pasākums, 15.12.2023

Šogad visiem 32 jaunajiem elektrovilcieniem jau būt jābūt “uz sliedēm”.. Ceturtdienas rītā atkal problēmas teju visās līnijās 119

Līdz gada beigām visiem AS “Pasažieru vilciens” pasūtītajiem 32 jaunajiem elektrovilcieniem būt jānodrošina pasažieru pārvadājumi, ceturtdien intervijā TV3 raidījumam “900 sekundes” sacīja AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. “Plānots, ka līdz gada beigām visiem vilcieniem vajadzētu būt kustībā,” teica kompānijas vadītājs.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Savukārt, runājot par Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” piemēroto līgumsodu, Grigulis norādīja, ka ir ļoti sarežģīti precīzi novērtēt kara Ukrainā ietekmi, tāpēc joprojām juridiskajā līmenī turpinās diskusijas.

Tāpat Grigulis minēja, ka par tiem darbiem, kas veikti “Pasažieru vilciena” telpās, Čehijas uzņēmumam ir izrakstīti rēķini miljona eiro apmērā, taču kompānijai tiks izrakstīts rēķins arī ar līgumsodu un par remontu kavējumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pasažieru vilciena” vadītājs arī piebilda, ka ar “maksimālu bardzību” ir jāvēršas pret “Škoda Vagonka”.

Vienlaikus Grigulis gan arī minēja, ka “Škoda Vagonka” atzīts savu vainu, ka vilcieni nedarbojas tā, kā būtu nepieciešams.

LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū “Pasažieru vilciens” sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem “Škoda Vagonka” elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Šobrīd “Pasažieru vilcienam” ir nodoti 17 vilcieni, taču visi 32 vilcieni ir jāpiegādā līdz šā gada vasaras vidum.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.

Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām. Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

Ceturtdienas rītā kavējas vai ir atcelti vilcieni līnijās Rīga-Skulte un Rīga-Tukums, liecina AS “Pasažieru vilciens” publiskotā informācija.

Kompānijā informē, ka vilciens Rīga (plkst.5.09)-Tukums II (plkst.6.32) un vilciens Tukums II (plkst.5.48)-Rīga (plkst.7.08) tika atcelti posmā Ķemeri-Tukums-Ķemeri. Vienlaikus vilcienu Rīga (plkst.6.09)-Sloka (plkst.6.59) un Sloka (plkst.7.18)-Rīga (plkst.8.08) maršruti tika pagarināti posmā Sloka-Ķemeri- Sloka.

Savukārt vilciens Tukums II (plkst.6.44)-Rīga (plkst.7.53) tehnisku iemeslu dēļ ir atcelts, bet vilciens Rīga (plkst.5.43)-Saulkrasti (plkst.6.43) tehnisku iemeslu dēļ brauc ar gandrīz stundas kavējumu.

Iepriekš ceturtdienas rītā kavējumi bija arī citiem vilcieniem, tostarp ar kavējumu brauca vilciens Jelgava (plkst.4.46)-Rīga (plkst.5.34).

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” bija 100% “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

"Pasažieru vilciens" formastērpi
Dīzeļvilcienu jaunais krāsojums

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.