Foto: LETA

Kartelī sodīts uzņēmums iesaistās iepirkumā, izmantojot Lietuvā reģistrētu firmu. Vai “Latvijas sabiedriskais autobuss” apgājis konkurences pārkāpumu dēļ uzliktus ierobežojumus? 0

Izmantojot radniecīgu firmu, pasažieru pārvadātājs SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss” apgājis konkurences pārkāpumu dēļ uzliktus ierobežojumus, ziņo Latvijas Televīzijas raidījums “de facto”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Seksa dievi! 4 zodiaka zīmes, kurām ir visvairāk seksa
RAKSTA REDAKTORS
“Stāvi! Nekāp!” iekšējā balss kliedza, taču pēc viena soļa viņas dzīve apgriezās kājām gaisā…
Kokteilis
Andris Kivičs dusmīgs par to, kā uzvedas tie, kas ir “pie siles”: “Maksājot nodokļus, tu piedalies diezgan daudzos noziegumos”
Lasīt citas ziņas

Aizvadītā gada nogalē noslēdzās Autotransporta direkcijas (ATD) organizētais iepirkums par pasažieru pārvadāšanu Cēsu, Limbažu un Siguldas apkaimēs. Plānotā līguma summa ir 28,8 miljoni eiro trīs gadu laikā.

Konkursā par uzvarētāju kļuvusi Lietuvā reģistrētā firma “Transrevis”. Taču, kā noskaidrojis “de facto”, faktiski tās īpašnieki ir tie paši, kas “Latvijas sabiedriskajam autobusam”, kuru Kartelī sodīts uzņēmums iesaistās iepirkumā, izmantojot Lietuvā reģistrētu firmu un kura iepirkumos piedalīties nevar.

CITI ŠOBRĪD LASA

Abām firmām starp īpašniekiem ir Maltā reģistrētā “Bus Group Ltd”, un abām Vitālijs Komars norādīts kā vienīgais labuma guvējs.

Tomēr ATD valdes priekšsēdētājs Dins Merirands uzsver, ka iepirkuma komisija darbojas likuma ietvaros, jo ierobežojums attiecas tikai uz sodīto komersantu, ne uz viņa māsām, meitām vai citādi saistītajiem uzņēmumiem.

Taču raidījums atgādina, ka izmaiņas, kas ļautu stingrāk vērsties pret kartelī iesaistītajām personām, paredzot arī kriminālatbildību, Saeimas politiķi noraidīja. Šobrīd dalību iepirkumos var liegt tikai konkrētajai juridiskajai personai, par ko pieņemts lēmums. Tā gan nevar piedāvājumu balstīt uz sodītās firmas resursiem vai pieredzi.

Ne Komars, ne “Latvijas Sabiedriskais autobuss” neatbildēja uz “de facto” jautājumu, vai “Transrevis” cīņa par šo iepirkumu nav mēģinājums apiet uzliktos ierobežojumus par konkurences pārkāpumiem.

LETA jau vēstīja, ka līdzšinējais pārvadātājs AS “Cata” 2024.gada 9.decembrī iesniedza sūdzību šajā ATD konkursā, tomēr Iepirkumu uzraudzības birojs atļāva ATD slēgt līgumu ar “Transrevis”. “Cata” sola vērsties tiesā.

Tāpat vēstīs, ka Konkurences padome par aizliegtu vienošanos reģionālās nozīmes pasažieru pārvadājumos 2023.gada sākumā piemēroja naudas sodu kopumā 1,975 miljonu eiro apmērā trim reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem – AS “Liepājas autobusu parks”, “Nordeka” un “Latvijas sabiedriskajam autobusam”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.