Kariņš pārmet lielajām ostām nepietiekamu gatavību kravu kritumam no Krievijas 0
Latvijas lielajām ostām – Rīgai un Ventspilij – labāk vajadzēja gatavoties gaidāmajam kravu kritumam no Krievijas, šādu viedokli šorīt telekanālā “3” pauda premjers Krišjānis Kariņš (JV).
Cietis Latvijas Dzelzceļš
Premjers uzsvēra, ka smagus laikus piedzīvojošais uzņēmums “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir saistīts un atkarīgs no Latvijas lielajām ostām – Rīgas un Ventspils. Lai arī jau gadiem bijis zināms, ka Krievija attīsta savas ostas, kam vajadzēja gatavoties arī mūsu ostām, tas acīmredzami neesot noticis.
Kariņš stāstīja, ka tagad, piemēram, jaunais Rīgas ostas vadītājs runā, ka ostas teritorijā varētu attīstīt arī ražošanu, bet par to varējis domāt jau pirms vairākiem gadiem.
Valstij nevajadzētu veidot savus termināļus
Politiķis tomēr visai skeptiski izteicās par iespējām valstij uzņemties veidot savus termināļus, par ko diskusiju rosinājis satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
Kariņš tomēr gribētu, lai ar kravu piesaisti nodarbojas privātie uzņēmēji, un esot pārsteigts, ka atsaucība esot neliela, lai arī valdība cenšoties veidot labas attiecības un biznesa iestrādes, piemēram, ar Baltkrieviju.
Uzziņa:
Kā ziņots, LDz līdz šā gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.
2019.gads gan LDz koncernam, gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apmēra dēļ, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apmēra samazinājums, tāpēc plānots arī darbinieku samazinājums.