Karikatūras
Sociālo mediju platforma “Facebook” atzinusi, ka britu politisko konsultāciju uzņēmumam “Cambridge Analytica” neatbilstošā veidā varētu būt nodoti aptuveni 87 miljonu sociālā tīkla lietotāju dati. Privāto datu aizsardzības skandāls iedragājis interneta tehnoloģiju giganta tēlu, un uzliesmojušas diskusijas par datu aizsardzību internetā. Joprojām turpinās jautājumi arī par “Facebook” apņēmību cīnīties pret dezinformācijas izplatīšanos, īpaši priekšvēlēšanu laikā. “Facebook” vadītājs Marks Cukerbergs atzinis, ka uzņēmums šīs problēmas iepriekš novērtējis par zemu. “Nav pietiekami, ka mēs savienojam cilvēkus, ka mēs dodam cilvēkiem balsi,” sacīja Cukerbergs. “Mums arī jānodrošina, ka cilvēki šo balsi neizmanto, lai darītu pāri citiem cilvēkiem vai izplatītu dezinformāciju. Nav pietiekami cilvēkiem dot instrumentus, lai izmantotu lietotnes un aplikācijas. Mums jānodrošina, lai šo aplikāciju izstrādātāji aizsargā cilvēku personīgo informāciju. Nav pietiekami izstrādāt noteikumus, pieprasot aizsargāt šo informāciju, ticēt, kad viņi saka, ka to aizsargā. Mums jānodrošina, ka tas tiešām tiek darīts.”