Karikatūras
Lai novērstu negadījumus Vanšu tilta ekspluatācijā, nolemts uz laiku slēgt tilta kāpnes Daugavas labajā pusē. Lai gan žurnālisti un citi aktīvi rīdzinieki atgādina, ka par Vanšu tilta vietām slikto stāvokli ziņojuši jau pirms vairākiem gadiem, Rīgas domes Satiksmes departaments vainu tajā, ka no Vanšu tilta kāpnēm nokritis kāpņu margu sānu nosedzošais dzelzsbetona bloks, saskata pēdējo dienu laikapstākļos: “Ilgstošas ekspluatācijas gaitā mezgls ir korodējis un straujas gaisa temperatūras izmaiņu dēļ (dažu stundu laikā temperatūra izmainījās no mīnus 15 grādiem pēc Celsija līdz nullei), mezgls zaudēja noturību un lielā pašsvara dēļ atdalījās no kāpņu konstrukcijas.”
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola TV3 vēl teikusi: “Visticamāk, tas noticis straujas gaisa temperatūras maiņas rezultātā, jo visu pērno nedēļu bija -15…-18 grādi, pirmdien strauji temperatūra kāpa, saules pusē bija nulle, plus grādi.” Zinātāji gan steidz piebilst – pirms melot, vajadzētu pārbaudīt datus, jo kāpnes atrodas ēnas pusē, kur saule šajā gadalaikā tieši virsū spīdot vien pavisam īsu brīdi pievakarē.
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs vakar solījis, ka Vanšu tilta kapitālie remontdarbi varētu sākties tikai rudenī, jo līdz tam esot jāpabeidz Salu tilta remontdarbu otrais posms. Rīgā Vanšu un Salu tilti ir divi lielākie, Salu tilts bija vissliktākajā stāvoklī, tāpēc bijis nolemts saremontēt to un pēc tam remontdarbus sākt Vanšu tiltam. “Atšķirībā no Salu tilta, kur mums remontdarbiem izdevās piesaistīt ES finansējumu, Vanšu tilta remontus būs jāveic par savu naudu un tie noteikti būs līdz 10 miljoni eiro vērti,” sacīja Ušakovs.