Karikatūras
Eksāmenu rezultāti – objektīvs rādītājs vai kaitināšanas līdzeklis?
Pagājšnedēļ 12. klašu absolventi saņēma sertifikātus par nokārtotajiem eksāmeniem un vienlaikus Valsts izglītības satura centrs (VISC) publiskoja informāciju, kādi ir visu obligāto centralizēto eksāmenu rezultāti Latvijas skolās. Secināts, ka šogad skolēni uzrādījuši zemākus rezultātus matemātikā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Matemātikas eksāmenā šāda tendence iezīmējas jau vairākus gadus, un šogad 219 eksāmena kārtotāju matemātikā nespēja pārvarēt pat 5% slieksni un pārbaudījumu nenokārtoja. Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis paudis viedokli – neīstenojot izglītības nozares reformas, kas ietver gan pārmaiņas izglītības saturā, to modernizējot, gan arī skolu tīklā, ir naivi cerēt uz skolēnu snieguma uzlabošanos. Vienlaikus gan arī izskan dažu izglītības speciālistu viedoklis, ka eksāmenu kopīgie dati neatspoguļo patieso situāciju un ka Latvijā eksāmenu rezultāti tiek uztverti pārāk saasināti.