Karikatūras
Pagājšnedēļ tika atklāta Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes kampaņa “Godīgs piens”, kuras mērķis ir aicināt importētā piena vietā izvēlēties vietējo un iemācīt cilvēkus atpazīt vietējo produkciju. Piemēram, Latvijas iedzīvotāju aptaujā noskaidrots, ka 63% respondentu produktu “Mājas saldējums” uzskata par Latvijas ražojumu, un vien 17% zināja, ka to ražo Lietuvā. Savukārt 34% uzskata, ka piena produkti ar zīmolu “Annele” ir ražoti Latvijā, lai gan tie ir Lietuvas uzņēmuma ražojums. Pagājušajā gadā 44% jeb 88 tonnas no visa Latvijā pārdotā dzeramā piena bija ražotas ārvalstīs, informējusi Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība.
Zinātāji gan arī norāda uz vēl kādu pretrunīgu niansi – liela daļa Kurzemes, Latgales un Sēlijas zemnieku pienu pārdod Lietuvas uzpircējiem. Līdz ar to piens, kas pārstrādāts un iepakots Lietuvā un tiek pārdots Latvijā, var būt arī no latviešu saimniecībām.