Foto – LETA

– Tagad daudzviet notiek divi kapusvētki: vienus rīko luterāņi, otrus – katoļi.
 7

– Padomju periodā kapsētas no baznīcas pārgāja valsts pārziņā. Tolaik vairs nenotika savas konfesijas aizgājēju apbedīšana baznīcas kapsētā, jo vairākums cilvēku vairs nepiederēja noteiktai konfesijai.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Kokteilis
Viņos mīt neapdzēšama uguns! 5 datumos, kuros dzimuši paši karstasinīgākie partneri
Lasīt citas ziņas

– Interesanti, ka mums mirušo pieminēšanas tradīcijās ir kā kristīgie, tā pagāniskie elementi. Vēl šogad paziņa jautāja: “Kā, vai tad tu nemielo veļus?”


– Mācītājs Andrievs Niedra, kurš 20. gadsimta sākumā bija kapusvētku zvaigzne, ļoti labi atmiņās skaidro savu ģimenes kultūru – vecvecāku un vecāku attieksmi, raksturojot, ka viņi ir ļaudis no pārejas laikmeta – no pagāniskās kultūras uz kristīgo. Šai paaudzei attieksme pret baznīcu daudzkārt bija stipri formāla, taču, no otras puses, notiekot modernizācijai, 19. gadsimtā cilvēki tomēr iekļāvās baznīcas dzīvē un akceptēja kristietības rituālus kā savas dzīves daļu. Kā uzsvēra Andrievs Niedra, viņi ļoti balansēja starp šīm divām kultūrām un sev atzina, ka viņi ir abās. Nu kāpēc nepamielot vecos dievus; ja jaunie dievi ir labsirdīgi, tad viņi nevar būt greizsirdīgi uz vecajiem dieviem. 19. gadsimtā mijiedarbojās un savijās trīs ļoti atšķirīgās strāvas – pagānisms, kristietība plus vēl sekularizācija, proti, dzīves laiciskošanās – un tas viss kopā izveidoja kapusvētku fenomenu. Tāpēc kapusvētku kultūrā laicīgajiem elementiem ir ļoti būtiska loma.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.