Lielos kapus uzdots neskart: Lasi visu par strīdīgo “kapu tramvaju” 8
Izbūvējot tautā par “kapu tramvaju” nosaukto tramvaja līniju uz Skanstes apkaimi, Lielo kapu teritoriju tas neskars. Tā šonedēļ “LA” apgalvoja Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta vadītāja pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins. “Jaunais tramvajs pārvietosies pa Senču ielu esošās ielas platumā,” uzsver departamenta vadītājs, piebilstot, ka šāds uzdevums jau dots projektētājam. Tātad pašvaldība ņēmusi vērā sabiedrības protestus pret to, ka tramvaja līnija tiktu būvēta uz apbedījumiem. Tomēr bažas par jauniecerētās tramvaja līnijas efektivitāti un ietekmi uz kopējo transporta plūsmu paliek. Cilvēkiem arī radušās aizdomas, vai dārgā “Rīgas satiksmes” projekta realizācija nākotnē nesadārdzinās visa galvaspilsētas sabiedriskā transporta biļešu cenu. “Rīgas satiksme” apgalvo, ka bažām nav pamata, jo “tēriņi jau ir ierēķināti ilgtermiņā, un tiem nekādā veidā nav jāietekmē uzņēmuma pakalpojumu cena”.
“Gan no Rīgas domes vadības, gan departamenta puses ir skaidrs uzstādījums Senču ielā ievērot jau esošās ielas platumu un nekādas atkāpes no tā nav iespējamas,” uzsver E. Jakrins, atzīstot, ka ļoti tuvu pašreizējai ielai jau atrodas vēsturiskas būves, konkrēti, vienas kapenes, kas arī netikšot skartas.
Jakrins pagaidām atturas vērtēt, kā tramvaja sliežu ceļa izbūve šaurākā ielas platumā iespaidos kopējo transporta plūsmu ielā ar tik intensīvu autosatiksmi. Toties viņš sola, ka arī šādā risinājumā tiks ievērotas velobraucēju un gājēju intereses. Pilsētas attīstības departamenta Pilsētvides attīstības pārvaldes vadītāja Ilze Purmale gan pieļauj, ka tramvajs šajā posmā tad vairs nebūt tik efektīvs: “Ja tas brauks kopējā transporta plūsmā, tā ātrums var samazināties.”
Transporta jomas eksperts Tālis Linkaits ir pārliecināts, ka te neizbēgami veidosies papildu sastrēgumi. Speciālists kā risinājumu redz iespēju Senču ielā tramvaja līniju izbūvēt kā sabiedriskā transporta joslu, autotransportam atstājot tikai vienu joslu. Taču šāda iecere realizējama tikai pēc tam, kad no šīs ielas novirzīts kravas transports. Cita iespēja – iecerētajam tramvaja lokam tomēr izvēlēties alternatīvu maršrutu.
Vēl viens klupšanas akmens Skanstes tramvaja projekta ceļā ir pamatojums par tā nepieciešamību un lietderību, ņemot vērā salīdzinoši nelielo iedzīvotāju skaitu šajā apkaimē.
“Ja nebūtu nekādu ierobežojumu, es pats balsotu ar abām rokām par tramvaja līniju uz Purvciemu,” LTV apgalvoja Rīgas mērs Nils Ušakovs. Rīgas domes institūcijās uzsver, ka ES Kohēzijas naudas piesaistei izvirzītie kritēriji šoreiz ļāvuši izvēlēties tikai Skanstes līnijas izbūves projektu.
Jau ziņots, ka iepriekš publiskotie jaunās tramvaja līnijas uzmetumi paredzēja Senču ielas paplašināšanu, sarkano līniju robežās skarot arī Lielo kapu teritoriju.
Visu rakstu “Tramvaju liks “pa virsu plūsmai”, jautājumus un atbildes par iecerēm meklējiet piektdienas “Latvijas Avīzē” vai lasiet šeit.