“Kapu tramvajs”: Ja projektu nepubliskos “Rīgas satiksme”, to darīs CFLA 5
Centrālajā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA), kuru dienu iepriekš Lielo kapu draugi aicināja publiskot “Rīgas satiksmes” (RS) projekta pieteikumu par Skanstes tramvaja līnijas izbūvi, aicinājusi to darīt pašu pašvaldības uzņēmumu.
“Sabiedrības informēšanas nolūkos, lai novērstu pārpratumus un šaubas par ES fondu projektu būtību, esam lūguši “Rīgas satiksmi” šo iesniegto projektu publiskot. Gadījumā, ja “Rīgas satiksme” tomēr to nepubliskos, CFLA ir lūgusi precīzi norādīt projekta informāciju vai datus, kurus uzņēmums klasificē kā komercnoslēpumu un kuri, ja ir atbilstošs pamatojums, nav publiskojami. Pēc šīs informācijas saņemšanas CFLA publiskos iesniegto projektu,” portālam “la.lv” piektdien pavēstīja CFLA pārstāve Daiga Reihmane par sabiedrībā plašu rezonansi izraisījušo projektu.
RS pārstāvis Viktors Zaķis sacīja, ka šāds piedāvājums ir saņemts, un tas tiek vērtēts. Viņš nevarēja pateikt, kad par to tiks pieņemts lēmums.
RS ir iesniegusi CFLA pieteikumu par Skanstes tramvaja līnijas būvniecību, ko Rīgas domes deputāti 11.oktobrī ārkārtas sēdē atbalstīja ar 34 balsīm “par” un 15 “pret”, lai pieteiktos ES fondu finansējumam. Sabiedrības protestus izraisījusi iecere, ka tramvaja līnija skars Lielos kapus, kur apbedīti arī daudzi dižgari.
Tikai dienu iepriekš, ceturtdien, Latvijas Zaļā kustība, Vides aizsardzības klubs un kustība “Lielo kapudraugi” lūdza aģentūru publiskot Skanstes tramvaja līnijas projekta pieteikumu un pārbaudīt, vai tas nesatur krāpšanas pazīmes.
“Latvijas Avīze” jau rakstīja, ka jaunākie Rīgas domes amatpersonu izteikumi liecina, ka, izbūvējot tautā par “kapu tramvaju” nosaukto tramvaja līniju uz Skanstes apkaimi, Lielo kapu teritoriju tas neskars. “Jaunais tramvajs pārvietosies pa Senču ielu esošās ielas platumā,”apgalvoja Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītāja pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins. Šāds uzdevums esot dots projektētājam.
Tomēr bažas par jauniecerētās tramvaja līnijas efektivitāti un ietekmi uz kopējo transporta plūsmu paliek. Cilvēkiem arī radušās aizdomas, vai dārgā RS projekta realizācija nākotnē nesadārdzinās visa galvaspilsētas sabiedriskā transporta biļešu cenu. “Rīgas satiksme” apgalvo, ka bažām nav pamata, jo “tēriņi jau ir ierēķināti ilgtermiņā, un tiem nekādā veidā nav jāietekmē uzņēmuma pakalpojumu cena”.
CFLA projekta pieteikumu var vērtēt trīs mēnešus – līdz janvāra vidum. Summa, ko tramvaja līnijas izbūvei var iegūt no ES fondiem, ir līdz 70 miljoniem eiro.