Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto – LETA/Edijs Pālēns

“Kapu tramvajs” izkustējies – beidzot noslēgts līgums par būvprojekta izstrādi 0

Rīgas pašvaldības uzņēmums “Rīgas satiksme” (“RS”) paziņojis, ka beidzot noslēgts līgums par “kapu tramvaja” būvprojekta izstrādi un autoratlīdzību. Lai gan jau šā gada vasarā Skanstes tramvaja līnijas būvprojektam bija jābūt gatavam, tikai nupat paziņots, ka sliedes par 2,05 miljoniem eiro projektēs kompānija “BRD projekts”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

“RS” un SIA “BRD projekts” noslēguši līgumu par būvprojekta izstrādi jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei. Projekts ir viens no tā dēvētajiem “kapu tramvaja” projekta posmiem, kas paredz 3,6 km līnijas izbūvi pa maršrutu Pērnavas–Senču–Zirņu–Skanstes–Sporta iela un vēl apmēram 3 km esošās 5. un 9. tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukciju līdz pilsētas centram.

SIA “BRD projekts” kontraktu ieguvis sarunu procedūrā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja datubāzē. Piedāvājumu iesniedza arī Baltijas mākslīgo būvju projektēšanas birojs SIA “Vektors T” – tā cena 2,17 milj. eiro. Savukārt SIA “REM PRO” pieteikums noraidīts, jo kandidāts esot iesniedzis nepatiesu informāciju – norādītais speciālists neapstiprināja savu iesaisti pieteikuma sagatavošanā.

Nelielas izmaiņas projektā pieļaujamas

CITI ŠOBRĪD LASA

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) komentē, ka izmaiņas projektos drīkst būt un arī kavēšanās ar līgumu slēgšanu pagaidām nav nekas traģisks. “Projekta īstenošanas gaitā ir pieļaujamas izmaiņas, kas nav tiešā veidā saistītas un neietekmē projekta mērķi.” Galvenais esot sasniegt plānotos rezultātus un iznākuma rādītājus. “Lai gan būvprojekta izstrādei un arī citām ar projektēšanu saistītām darbībām šobrīd ir izmaiņas pret sākumā plānoto laika grafiku, kas radušās iepirkuma kavējuma dēļ, projektu kopumā plānots pabeigt līdz 2023. gada 1. augustam,” informē CFLA. Kavētā būvprojekta izstrādes līguma noslēgšana un projektēšanas darbu uzsākšana neradot arī risku zaudēt piešķirto Kohēzijas fondu finansējumu.

Iepriekš “Latvijas Avīze” (“Debesmanna vai Ušakova PR?”, 12.06.2018.) ziņoja par maija izskaņā notikušo darba sanāksmi, kurā Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins dāsni dalījās ar priekšlikumiem par Skanstes projekta iespējamajām izmaiņām, norādot, ka jādomā par īpašumu atsavināšanu un Lielo kapu un apstādījumu saglabāšanu.

Vai interešu konflikts?

“Visu būvprojektu izstrādi plānots pabeigt 2020. gada pirmajā ceturksnī un līguma kopējā summa ir 2,1 miljons eiro,” presei ziņo “RS” preses sekretārs Viktors Zaķis. Taujāts, cik iepirkumu kopumā Skanstes projektam tiks organizēti un kad tiks izsludināts konkurss par pašu būvniecību, V. Zaķis jau vairākas dienas “LA” neatbild ne uz e-pasta vēstulēm, ne telefona zvaniem. Uzzinām vien to, ka būvprojektēšanu jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei paredzēts dalīt piecās kārtās. “Dalījums kārtās izvēlēts, jo būvprojektu izstrāde jaunizbūvējamam posmam būs komplicētāka un laikietilpīgāka nekā būvprojektu izstrāde pārbūvējamajiem posmiem. Attiecīgi, kamēr vēl norisināsies būvprojekta izstrāde jaunizbūvējamam posmam, paralēli varēs uzsākt pārbūves darbus.”

Konkursā “BRD projekts” uzvarējis, jo iesniedzis saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. Tikmēr satiksmes eksperts Tālis Linkaits sazīmējis interesantu paralēli, savā tvitera kontā norādot, ka salda mēle visos laikos bijis labs kapitāls. “2016. gadā Rīgas domes PR intervijās “kapu tramvaja” projekta slavināšanai piesaistītais “neatkarīgais eksperts” Jānis Bidzāns laimīgi saņēmis RD pasūtījumu – “kapu tramvaja” būvprojektēšanu. Sagadīšanās?” retoriski jautā T. Linkaits.

Reklāma
Reklāma

SIA “BRD projekts” 70,30% daļu pieder Gundaram Dilbam, savukārt 29,70% – Jānim Bidzānam, kurš pilda arī valdes priekšsēdētāja pienākumus, liecina “firmas.lv” dati. Uzņēmuma apgrozījums pērn bijis 507 tūkst. eiro, peļņa 30 tūkst. eiro. Uzņēmumā nodarbināti 15 darbinieki.

“BRD projekts” līdz šim gan tieši, gan uzņēmumu apvienību sastāvā ticis pie virknes Rīgas pašvaldības pasūtījumu. Tā, piemēram, piegādātāju apvienība “BRD&KMK projekts” šogad ieguva 2,4 milj. eiro vērto Rīgas domes Satiksmes departamenta kontraktu par Jāņa Čakstes gatves projektēšanu un uzraudzību, savukārt pērn SIA “BRD projekts” ieguva 246 tūkst. eiro kontraktu no Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta par Skanstes teritorijas revitalizācijas pirmās kārtas būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.