“Kapu tramvajs” atbilst programmai un var pretendēt uz ES naudu 2
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir izvērtējusi “Rīgas satiksmes” (RS) iesniegtā Skanstes tramvaja līnijas projekta precizējumus, secinot, ka CFLA izvirzītie nosacījumi ir izpildīti. CFLA tādējādi atzinusi, ka ir iespējama šī projekta tālāka virzība tā kvalitātes vērtēšanai.
CFLA ir pabeigusi vērtēt RS iesniegto precizēto projekta iesniegumu un CFLA iepriekš pieņemtā lēmuma nosacījumu izpildi, secinot, ka izvirzītie nosacījumi ir izpildīti un projekts atbilst Eiropas Savienības (ES) fondu programmai par sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstīšanu. CFLA atzinusi, ka projekts var tikt virzīts tālāk tā kvalitātes vērtēšanai, ko īstenos Eiropas Komisijas neatkarīgi eksperti kvalitātes pārskata procedūras ietvaros. Balstoties uz šo izvērtējumu, projektu vēl analizēs arī Eiropas Komisija. Paredzams, ka par gala lēmumu tā paziņos ne ātrāk kā pēc trim mēnešiem.
Izvērtējot sākotnēji RS iesniegto projektu, CFLA norādīja uz vairākām nepilnībām un nepieciešamību precizēt dažādus rādītājus, pieprasīja veikt risku papildu izvērtēšanu, no kā izriet projekta laika grafiks un īstenošanas iespējas, kā arī pieprasīja iesniegt Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) uzziņu par būvniecības nosacījumiem.
No jauna iesniegtajā projektā RS ir izpildījusi CFLA izvirzītos nosacījumus, kā arī iesniegusi VKPAI uzziņu par prasībām tramvaja līnijas izbūvei, kurā VKPAI fiksējusi prasības, kas jāievēro saistībā ar būvprojektu. VKPAI izziņā norāda, ka līnijas izbūve nedrīkst skart Lielo kapu teritoriju, tramvaju līnija izvietojama tikai Senču ielas pašreiz izbūvētās daļas gabarītos, ir saglabājams kultūrvēsturiski vērtīgais ielu labiekārtojums, kā arī – būvniecības dokumentācija ir jāizstrādā tādā apjomā un detalizācijas pakāpē, kas nodrošina kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanu.
Tādējādi projekts var pretendēt uz ES Kohēzijas fonda atbalstu programmā “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transports)”.
Programma ietver Kohēzijas fonda atbalsta nosacījumus tramvaju infrastruktūras attīstīšanai Rīgā, Daugavpilī un Liepājā.