Baltijas jūrā kabeļu bojājumu brīdī fiksēts Ķīnas kuģis, tiek ziņots, ka tas ir aizturēts.
Baltijas jūrā kabeļu bojājumu brīdī fiksēts Ķīnas kuģis, tiek ziņots, ka tas ir aizturēts.
Ekerānuzņēmums no soctīkla “X”/Visegrad24/War Monitor; kolāža: LA.LV

“Kāpēc šis kuģis netiek nekavējoties arestēts?” Soctīklotājus sadusmo gausā rīcība ar aizdomīgo Ķīnas kuģi Baltijas jūrā, kura kapteinis, kā izrādās, ir krievs 116

Ziņa papildināta ar jaunāko informāciju par Ķīnas kuģa aizturēšanu pulksten 15:24.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Pat neliela deva var izraisīt problēmas: ārsti brīdina par populāra bezrecepšu medikamenta iespējamiem bīstamajiem blakusefektiem
Kokteilis
Šīs lietas bieži tiek dāvinātas dzimšanas dienā – tas ir stingri aizliegts
RAKSTA REDAKTORS
“Bija jau par vēlu…” Grupas “Oranžās Brīvdienas” pāragri mirušā solista Speisa sieva Ilze pastāsta, kas īsti notika liktenīgajā naktī
Lasīt citas ziņas

Portāls LA.LV jau vēstīja, ka Lietuvu un Zviedriju, kā arī Vāciju un Somiju savienojošo sakaru kabeļu bojājumi Baltijas jūrā, visticamāk, ir sabotāža, tā otrdien, 19.novembrī, pieļāva Vācijas aizsardzības ministrs Boriss Pistoriuss. “Neviens netic, ka šo kabeļu pārrāvums noticis kļūdas dēļ,” Eiropas Savienības (ES) aizsardzības ministru sanāksmes laikā Briselē norādīja Pistoriuss.

Pēc tam otrdienas pēcpusdienā ārvalstu medijs “Visegrad24” ziņoja soctīkla vietnē “X”, kas, iespējams, vainojams kabeļu bojāšanā Baltijas jūrā: “Ķīnas kuģis Yi Peng ir galvenais aizdomās turētais izmeklēšanā par to, kas sabojāja divus zemūdens telekomunikāciju kabeļus starp Somiju un Vāciju, un Zviedriju un Lietuvu. Kuģis kuģoja tieši virs kabeļiem, kad tie tika pārgriezti svētdien plkst. 8 pēc Griničas laika un pirmdien plkst. 2 pēc Griničas laika.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Ziņa par Ķīnas kuģa iespējamo iesaisti sabotāžā ātri izplatījās soctīklā “X”, liekot arī Latvijas iedzīvotājiem uzdot jautājumus saistībā ar fiksēto Ķīnas kuģi Baltijas jūrā. “Man kāds var paskaidrot, kāpēc šis kuģis netiek nekavējoties arestēts un nogādāts tuvākajā ostā izmeklēšanas veikšanai?” tā jautāja advokāts Arturs Zvejsalnieks. Viņš dalījies ar ierakstu angļu valodā: “Trīs Dānijas flotes kuģi tuvojas Ķīnas kuģim, kuru tur aizdomās par sakaru kabeļu pārgriešanu tieši tagad!”

Zvejsalnieka publiskais jautājums soctīklā “X” raisīja plašāku diskusiju soctīklotāju vidū.

“Uzvaicājiet kādiem no Latvijas ārlietu diplomātijas grandiem – Pildegovičiem, kad pēdējo reizi Latvija ir nošķaudījusies Ķīnas Tautas Republikas virzienā. Lai gan.. varēja būt ļaunāk un tie krievu diversanti varēja zem Latvijas karoga kuģot kā viņu ēnu tankeri, Trampu kaitinot,” komentēja ierakstu kāds soctīklotājs.

“Tāpēc, ka plaukstiņu sišana par Baltic Sea = NATO iekšējais dīķis ir tikpat neefektīva, kā nepārtrauktā nosodījuma izteikšana uz visām pusēm, kā arī muldēšana par ukraiņu nepaguršanu,” raksta I.Rozentāle.

Ivars piebilst: “Tas ka pieder CN, taču nenozīmē, ka tie nav krievi?”

“Starptautiskajos ūdeņos šo izdarīt ir tricky. Ķīnieši to zin, un izmanto rietumu veidoto tiesisko sistēmu pret mums pašiem,” komentē Jānis.

Visvaldis iesaka: “Nekad vairāk neticiet tam personāžam, kurš jums teica, ka “kuģis netiek nekavējoties arestēts””.

“Sprūds tak reklamēja jūras dronu – motorlaivu uz riteņiem. Lai palaiž uz to kuģi,” norāda vēl kāds.

Reklāma
Reklāma

Agris saka: “Ir tak redzams, ka dāņi kaut ko mēģina izdomāt. Cerams, ka izdosies.”

“Nozīme ir kuģa karoga valstij un, vai sveša karoga kuģis atrodas DK teritorialajos ūdeņos. Tāpat varētu būt nozime, vai kuģis ir kaut ko pārkapis tieši DK ūdeņos,” piebilst vēl cits.

“Varbūt gaida, kad izbrauks no starptautiskajiem ūdeņiem un iebrauks Dānijas zonā? Citu iemeslu nevaru atrast – pārējais ir gļēvulība, bezugurkaulība un Eiropas smadzeņu nāve,” komentā Spalvainais influenceris.

“Aizej uz Ķīnas Tautas republikas vēstniecîbu un pavaicā tur,” rosina vēl kāds.

Kāds jau ziņo jaunāko informāciju: “Dāņi aizturēja. Tagad.” Arī Inguss piebilst: “Izskatās ir apturēts.”

Šodien, 20.novembrī, tas pats ārvalstu medijs “Visegrad24” nāk klajā ar informāciju, ka aizdomas raisošais Ķīnas kuģis ir aizturēts: “Ķīnas kuģi Yi Peng 3 vajāja, pārtvēra un uz tā klāja uzkāpa Dānijas Jūras spēku kuģa Y311 Søløven apkalpe pēc tam, kad Ķīnas kuģis iznīcināja divus zemūdens telekomunikāciju kabeļus, kas savieno Somiju-Vāciju un Zviedriju-Lietuvu. Kuģis kuģoja no Krievijas, un tā kapteinis ir krievs.”

Kā liecina jaunākā informācija šo pēcpusdien, 20.novembrī, tad Dānijas jūras spēki aizturējuši Ķīnas balkeri “Yi Peng 3” aizdomās par telekomunikāciju kabeļu bojāšanu Baltijas jūrā, vēsta Polijas un Centrāleiropas aizsardzības un drošības ziņu portāls “Defence24.com”, raksta LETA.

Ķīnas kuģi, kas bija ceļā no Krievijas Ustjlugas ostas, Dānijas Jūras spēku patruļkuģis P525 aizturējis otrdienas vakarā Dānijas teritoriālajos ūdeņos Dāņu šaurumos pie Lielā Belta izejas.

Dānijas varasiestādes oficiāli nav paziņojušas par kuģa aizturēšanu, taču neoficiāli zināms, ka tā aizturēšana ir saistīta ar telekomunikāciju kabeļu bojāšanu Baltijas jūrā. Tiek uzskatīts, ka kuģis atradās vietā, kur bojāts Somiju un Vāciju savienojošais kabelis “C-Lion1” un Zviedriju un Lietuvu savienojošs sakaru kabelis.

Prezidents: Ziņas par zemūdens sakaru kabeļu bojājumiem Baltijas jūrā ir ļoti satraucošas

Izskanējusī informācija par zemūdens sakaru kabeļu bojājumiem Baltijas jūrā ir ļoti satraucoša, trešdien žurnālistiem atzina Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs, šodien, 20.novembrī, vēstīja LETA.

Viņš uzsvēra, ka šīs ziņas ir satraucošas un šobrīd notiek nopietna faktu pārbaude, tāpēc no tālākiem komentāriem viņš atturēsies. Prezidents atgādināja, ka trešdienas pēcpusdienā ir gaidāma kārtējā Nacionālās drošības padomes sēdē. Viņš atklāja, ka tajā tiks pārrunāts arī šis jautājums.

Tāpat sēdē tiks uzklausīta informācija par Latvijas kritiskās infrastruktūras stāvokli, drošību un iespējamiem jautājumiem, kuriem būtu jāpievērš uzmanība, norādīja Rinkēvičs. Prezidents piebild, ka šajās sēdēs vienmēr tiek uzklausīti arī valsts drošības iestāžu ikmēneša ziņojumi par drošības situāciju valstī.

Padomes sēdes ir slēgtas, to diskusijas ir valsts noslēpums. Pieņemot speciālu Nacionālās drošības padomes lēmumu, tās sēdes var noturēt atklāti.

Jau ziņots, ka Zviedrija sakaru kabeļu bojāšanu Baltijas jūrā izmeklē kā iespējamu sabotāžu, tā otrdien, 19.novembrī, pavēstīja prokuratūra, vēstīja LETA. Sabojāti divi zemūdens kabeļi – viens, kas savieno Lietuvu un Zviedriju, un otrs, kas savieno Somiju un Vāciju. “Nodarījums patlaban tiek izmeklēts kā sabotāža,” paziņojumā apliecināja prokurors Henriks Sēdermans.

“Sākotnējā izmeklēšana turpinās un ir agrīnā stadijā. Pašlaik nav sīkākas informācijas, ko sniegt par izmeklēšanu,” norādīja prokurors. Somija pirms tam jau bija paziņojusi, ka ir sākta policijas izmeklēšana.

Zviedrijas telekomunikāciju uzņēmums “Telia Lietuva” paziņojis, ka svētdienas rītā tika bojāts viens no tā trim zemūdens sakaru kabeļiem Baltijas jūrā, kas savieno Zviedriju un Lietuvu. Uzņēmuma pārstāvis apliecināja, ka kabelis bojāts tuvu vietai, kur tika bojāts “C-Lion1” – vienīgais zemūdens sakaru kabelis starp Vāciju un Somiju.

Savukārt Vācijas aizsardzības ministrs Boriss Pistoriuss otrdien pauda pārliecību, ka Lietuvu un Zviedriju, kā arī Vāciju un Somiju savienojošo sakaru kabeļu bojājumi Baltijas jūrā, visticamāk, ir sabotāža.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.