Kāpēc Rīgas sabiedriskā transporta maršrutu grafiki ir neloģiski – brīžiem autobusi ir viens pēc otra, bet pēc tam ilgi jāgaida? Atbild speciāliste 66
Daudzus Rīgas sabiedriskā transporta lietotājus interesē, kādā veidā notiek maršrutu, attiecīgo transportlīdzekļu kustības sarakstu veidošana un regulēšana. Daudzi ir novērojuši, ka dažviet brauc divi reisi pēc kārtas, bet pēc tam nākamo ir ilgi jāgaida. Vai “Rīgas satiksmei” ir grūti un neiespējami saplānot transporta sarakstu vienmērīgu, salāgot intervālus?
“Vienmēr tas nebūs izpildāmi. Dažādiem transportiem ar dažādiem nummuriem ir dažādi maršruti, tie satiekas tikai atsevišķos punktos. Tie cilvēki varbūt ir veiksminieki, ka viņiem tiešām vienā pieturā apstājas vairāku maršrutu transportlīdzekļi, kas dodas viņiem vēlamajā virzienā. Pamatā tas ir centrā,” tā TV24 raidījumam “Uz līnijas” situāciju skaidro Džineta Innusa, RP SIA “Rīgas satiksme” valdes priekšsēdētāja.
Savukārt tālajos galos, pilsētas nomalēs un ārpus pilsētas, šie autobusi ir vienīgie, un tur viss kursē pēc noteiktā saraksta, stāsta speciāliste. “Reisu biežums ir pielāgots, piemēram, Bolderājas iedzīvotājiem, Dārziņu iemītniekiem, kuriem ir jānokļūst noteiktos laikos līdz centram, – tur reisi nebūs viens pēc otra.”
Kā norāda “Rīgas satiksmes” vadītāja, otrs, kas ietekmē kustības grafiku, ir, protams, sastrēgumi. “Sastrēgumi ir pilsētas centrā, kas nobīda vienu vai otru transportu no grafiku. Un tikai tad tie pēkšņi satiekas pilnīgi neplānoti.”
Šī iemesla dēļ būs pilnīgi neiespējami vienmēr nodrošināt, ka sabiedriskā transporta kustības saraksti darbosies pēc plāna, tomēr tie tiek veidoti ar intervāliem tā, lai pēc iespējas izslēgtu dublēšanos vienlaikus vienā maršrutā, norāda Innusa.