“Kāpēc pasaulē pārtikas cenas krīt, bet Latvijā ne?” Uzņēmēja skaidrojums 108
Vakar medijos izskanēja ziņa par no viena no mūsu valsts lielākajiem pārtikas ražotājiem – “Orkla”. Tā vēstīja, ka neko iedrošinošu par pārtikas cenām tuvākajā laikā teikt nevar.
Ziņā norādīts, ka pārtikas ražošana pašlaik iet cauri vēl nepieredzētam laikam un neko iedrošinošu par pārtikas cenām tuvākajā laikā Eiropā, Baltijā un Latvijā teikt nevar, jo aug visu ražošanas komponenšu izmaksas, intervijā aģentūrai LETA atzina SIA “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.
TV24 raidījumā “Preses klubs” šo tēmu komentēja Valters Bolevics, Starptautisko Inovatīvo farmaceitisko firmu asociācijas direktors.
Viņš atsaucas uz dažādiem beidzamā laikā lasītiem pētījumiem: “Promenentu organizāciju statistikas ikmēneša publikācijas, piemēram, ANO, kam nesen bija publikācija arī latviešu valodā, liecina, ka pārtikas cenas pasaulē krīt jau piecus mēnešus pēc kārtas.”
Bet pārtikas veikalos Latvijā mēs redzam ko citu!
Bolevics skaidro: “Tur jau ir tā Latvijas kā nomales prieks un bēda – kamēr šis kritums atnāk līdz mums, līdz lielajām ķēdēm. Vispirms tiek iztirgoti produkti, kas ir iepirkti par lielām cenām, līdz saņemam produktus tālāk, kas jau ir par lētākām cenām. Tāda ir realitāte.”
Arī konkurence pie mums ir mazāka, un klāsts ir mazāks. Principā tas iet pretēji pasaules tendencēm. Principā nevajadzētu būt tā, ka pārtikas cenas Latvijā pieaug, ja pasaulē piecus mēnešus jau krīt.
Projektu “Preses klubs” finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par raidījuma “Naudas cena” saturu atbild AS “TV Latvija”.