Kāpēc notika aviokatastrofa? Publiskots ziņojums par traģisko lidmašīnas avāriju Maskavā 0
Starpvalstu aviācijas komiteja (SAK) publicējusi sākotnējo ziņojumu par maijā Maskavas Šeremetjevas lidostā lidsabiedrībai “Aeroflot” piederošās “Sukhoi Superjet-100” lidmašīnas avāriju, kurā gāja bojā 41 cilvēks.
Pēc zibens spēriena atslēdzās lidmašīnas autopilots un lidmašīnas sistēmas pārgāja manuālā vadībā, noradīja SAK.
Analīzē secināts, ka lidmašīnas kapteinis otrajam pilotam sacījis, ka lidmašīna atgriežas lidostā, “bet tā nav avārijas atgriešanās, nekas, parasta atgriešanās”.
Kad gaisa satiksmes kontrolieris apkalpei deva rīkojumu samazināt augstumu līdz 900 metriem un apgriezties, viņš pārjautāja, “vai ir nepieciešama jebkāda palīdzība?” Apkalpe atbildēja, ka “nē, pagaidām viss ir normāli, ierasti”.
SAK analīze liecina, ka “SSJ-100” pirms avārijas trīs reizes pieskārās skrejceļam.
“Nolūza galvenais šasijas balsts, notika tālāka lidmašīnas konstrukcijas salūšana ar degvielas izlīšanu un ugunsgrēku,” notikumu gaitu rekonstruējuši eksperti.
Ziņojumā nav tiešu norāžu uz pilota kļūdām kā iemeslu aviokatastrofai.
Krievijas nacionālās aviokompānijas “Aeroflot” iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna 5.maijā bija izlidojusi uz Murmansku, bet pēc 28 minūšu lidojuma atgriezās Šeremetjevā un avārijas nolaišanās laikā aizdegās.
Sarežģītu meteoroloģisko apstākļu dēļ lidmašīna nolaidās tikai otrajā mēģinājumā, taču nolaišanās laikā aviolainera šasija un priekšgals atsitās pret skrejceļu un aizdegās lidmašīnas dzinēji, bet liesmas drīz aptvēra arī visu lidmašīnas aizmugures daļu. Apkalpe steidzās evakuēt pasažierus pa piepūšamo trapu.