Kāpēc nesilda auto salonu – izplatītākie iemesli 5
Auto apsildei ir divas ļoti svarīgas funkcijas – tā ne tikai nodrošina patīkamu temperatūru, bet arī palīdz uzlabot redzamību, novēršot vējstikla aizsvīšanu. Ja ar auto apsildi radušās kādas problēmas, mēs to pamanām uzreiz, īpaši, ja ārā ir zema gaisa temperatūra. Šādā gadījumā auto visbiežāk tiek nogādāts servisā, kur par auto apsildes sistēmas funkcionalitāti parūpējas speciālists, bet nekur nav teikts, ka problēma ir pamatīga un to nav iespējams novērst paša spēkiem. Kā saprast, kāpēc auto salonu nesilda? Šajā rakstā esam apkopojuši izplatītākos iemeslus!
Zems dzesēšanas šķidruma līmenis
Auto apsildes sistēmas darbības pamatā ir motora radītais siltums – kad autovadītājs panelī nospiež siltuma podziņu, dzesēšanas šķidrums tiek pārnests no motora uz salona apsildes radiatoru, kurš rada silto gaisa plūsmu, tādējādi sasildot automašīnas salonu. Ja dzesēšanas šķidruma līmenis ir zems, apsildes sistēma nespēj atbilstoši darboties un uzsildīt salonu līdz noteiktajai temperatūrai.
Dzesēšanas šķidruma pārbaude ir pirmas, kas jāpaveic, līdz ko radušās aizdomas par apsildes problēmām. Esiet uzmanīgs un regulāri pārbaudiet dzesēšanas šķidruma līmeni pat tad, ja nav aizdomu par problēmām, jo zems līmenis var radīt risku, ka pārkarst motors. Tāpat jāpievērš uzmanība brīdinājuma lampiņām panelī – ja radīsies šāds risks, panelī, tad, visticamāk, iedegsies Check Engine lampiņa.
Bojāts termostats
Šis, iespējams, ir izplatītākais iemesls, kādēļ nesilda auto salonu. Termostats atbild par ļoti svarīgu darbību – tas nosaka brīdi, kad dzesēšanas šķidrums tiek pārnests no motora uz salona apsildes radiatoru. Ja arī pēc tam, kad motors ir uzsilis, termostata rādītājs paliek uz ”C”, visticamāk, termostats ir bojāts. Tas nespēj noteikt īsto brīdi, un auto salonā pūš auksts gaiss. Par laimi, termostata maiņa ir lēts, ātrs un vienkāršs process.
Nekvalitatīvs dzesēšanas šķidrums
Ik pa laikam vajadzētu pārbaudīt ne tikai dzesēšanas šķidruma līmeni, bet arī pašu šķidrumu – tā konsistenci un saturu. Dzesēšanas šķidrumā nevajadzētu būt jebkādiem piejaukumiem vai svešķermeņiem, jo piesārņojums var aizsprostot sistēmu, tādējādi neļaujot dzesēšanas šķidrumam plūst caur caurulēm, lai nodrošinātu silto gaisu. Dzešēšanas šķidrumā bieži var atklāt, piemēram, rūsas daļiņas – tādā gadījumā ieteicams šķidrumu nomainīt!
Bojāts auto radiators
Tā kā automašīnas radiators ir neatņemama siltā gaisa padeves sastāvdaļa, svarīgi, lai arī ar to viss ir tehniskā kārtībā. Diemžēl pastāv risks, ka radiators ar laiku sarūsē, īpaši vecākiem auto, savukārt rūsas ietekmē salonā plūstošais gaiss būs remdens vai pat auksts. Tāpat radiatoram var būt arī citas tehniska rakstura problēmas, piemēram, radiatorā radusies noplūde, kā rezultātā dzesēšanas šķidrums nevar sasniegt galamērķi. Pāris pazīmes, kā nojaust, ja tas ir bojāts:
- Uz auto logiem veidojas kondensāts;
- Auto salonā jūtams salds aromāts;
- Dzesēšanas šķidruma līmenis krītas neierasti strauji;
- Pārāk augsta dzinēja temperatūra.
Bojātas sildītāja vadības pogas
Tad, kad vairākus gadus dienu no dienas tiek spaidītas vadības pogas, tās var aizsprostoties ar netīrumiem, kā arī kļūt vaļīgas. Ja dzesēšanas šķidruma līmenis ir normāls un liekas, ka arī citas sildītāja sistēmas komponentes ir darba kārtībā, iespējams, pienācis laiks nomainīt sildītāja vadības pogas vai sildītāja vadības vārstu. Sildītāja vadības vārsts atrodas zem motora pārsega un darbojas kā slēdzis, kas ieslēdz un izslēdz siltumu. Ja vārsts nedarbojas pareizi, siltumu nevar ieslēgt, kā rezultātā pūš tieši aukstu gaisu.
Bojāts ventilatora rats
Lai arī varētu likties, ka ventilators rūpējas vien par aukstā gaisa plūsmas nodrošināšanu, patiesībā ventilatoram ir arī nozīmīga loma sildītāja sistēmas darbībā – tas nodrošina, ka siltais gaiss ieplūst auto salonā. Pat, ja visas pārējās sildītāja sistēmas komponentes ir tehniskā kārtībā, ja ventilators ir bojāts, salonā neieplūdīs siltais gaiss. Visbiežāk pie vainas ir tieši ventilatora rats, un to ir pavisam vienkārši noteikt – ja, pieliekot roku pie tās vietas, caur kuru parasti salonā ieplūst gaiss, nav jūtama nekāda gaisa plūsma, ventilatora rats ir saplīsis. Šādas problēmas var rasties no tā, ka bojāts dzinējs, radies īssavienojumsvai gluži vienkārši nepieciešams ratu nomainīt.
Dzesēšanas šķidruma noplūde
Diemžēl dzesēšanas šķidruma noplūdi ir sarežģīti identificēt, tomēr viens no veidiem, kā to izdarīt, ir pavērot dzesēšanas šķidruma līmeni. Ja tas krītas ātrāk nekā ierasts un tam regulāri nepieciešams papildinājums, var būt, ka kaut kur notikusi noplūde. Šādā gadījumā apsilde automašīnā darbojas nevienmērīgi, pamīšus tiek pūsts gan auksts, gan silts gaiss.
Diemžēl automašīnas tehniskās ķibeles, īpaši tās, kas radušās ar apsildes sistēmu, visbiežāk risināmas tieši servisā pie speciālista ar atbilstošu kvalifikāciju, bet ir pāris lietas, par kurām varat parūpēties pats, neizejot no mājas. Pirmā no tām – auto vēstures pārbaude, ja tiek veikta auto iegāde no privātpersonas. Otrā – OCTA apdrošināšana. To varat iegādāties internetā ātri un ērti jebkurā Jums vēlamā laikā un vietā, atliek vien izvēlēties atbilstošāko piedāvājumu!