Kāpēc “Gaso”, izbūvējot dabasgāzes pieslēgumu, prasa uzstādīt patēriņa skatītājus ēku ārpusē? 33
Zigfrīds Dzedulis, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Atbildam lasītājiem
Mūsu avīzes lasītāji Uldis Lasmanis Rīgā, Uldis Jūrmalā un citi dzīvokļu un ģimeņu privātmāju īpašnieki izbrīnīti par dabasgāzes pārvades uzņēmuma “Gaso” prasību, izbūvējot dabasgāzes pieslēgumu, uzstādīt patēriņa skatītājus ēku ārpusē, kā arī prasību fotografēt skaitītāja rādījumus, kurus pēc tam likts nosūtīt uzņēmumam.
Jautāta, kāpēc, izbūvējot dabasgāzes pieslēgumu, skaitītājiem jābūt ēkas ārpusē, uzņēmuma “Gaso” pārstāve Jana Rubinčika atbild, ka šāda prasība komercuzskaites mēraparātu uzstādīšanai ir spēkā jau kopš 2013. gada. Pārsvarā tās ir dzīvojamās un nelielas biroju ēkās, kurām paredzēts ierīkot jaunu dabasgāzes pieslēgumu.
Šādai prasībai esot vairāki iemesli. Pirmkārt, dažādi cauruļvadu izjaucamie vītņu savienojumi, to skaitā pirms un pēc skaitītāja, ir būtiski nedrošāki par metinātiem savienojumiem. Uzstādot dabasgāzes uzskaites mēraparātu ārpus ēkas, tiek samazināts dabasgāzes noplūžu risks ēkas iekštelpās.
Otrkārt, veicot plānotās skaitītāju kontroles vizītes pie dabasgāzes patērētājiem, “Gaso” darbinieki var nolasīt skaitītāju rādījumus, neienākot ēkā, attiecīgi, mazāk traucējot mājas iemītnieku un dabasgāzes patērētāju mieru. Ja skaitītājs atrodas pie īpašuma robežas, tad vēl labāk – mājas iedzīvotāji nemaz nav jātraucē. Treškārt, uzstādot skaitītājus ēku ārpusē, tiekot novērsti mēģinājumi nelikumīgi pieslēgties dabasgāzes caurulēm vai sagrozīt komercuzskaites mēraparāta rādījumus.
Uz jautājumu, kad “Gaso” pieprasa mājokļu īpašniekiem fotografēt gāzes uzskaites skaitītāju rādījumus, Jana Rubinčika atbild, ka uzņēmums prasa precizēt rādījumus, ja uzņēmumā radušās aizdomas, ka noziņotais rādījums varētu būt kļūdains. “Gaso” to varot pieprasīt ikvienam dabasgāzes lietotājam neatkarīgi no tā, vai patēriņa skaitītājs uzstādīts ēkā vai tās ārpusē. Tas esot klienta interesēs, lai iespējami ātrāk varētu izlabot nejauši radušās kļūdas.
Piemēram, ja klients iesniedzis dabasgāzes patēriņa rādījumu, kas būtiski atšķiras no prognozētā, tad parasti uzņēmuma pārstāvis viņam piezvana vai nosūta īsziņu, lūdzot precizēt iesniegto rādījumu vai atsūtīt skaitītāja fotogrāfiju ar rādījumu.
Jautāta, ko iesākt vecāka gadagājuma cilvēkiem, kuriem nav skārienjutīgo tālruņu un tiešsaistes tīkla lietotnes un kuri nevar neko nofotografēt un nosūtīt, “Gaso” pārstāve atbild, ka viņi var nosaukt rādījumu, piezvanot uzņēmuma klientu apkalpošanas centram, tālr. 67369938 vai 155.