Kāpēc “airBaltic” aicina pasažierus atteikties no plānotā reisa, un vai rokas bagāžu kontrole kļuvusi stingrāka? Skaidrojam! 0
Megija Kokoreviča

FOTO: Civilās aviācijas aģentūra; Publicitātes foto; Ekrānuzņēmums no “X”

Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” nosaukums beidzamajā laikā publiskajā telpā izskan visai bieži. Sociālajos tīklos arvien vairāk cilvēku dalās ar ierakstiem, kuros brīdina citus, ka “airBaltic” pirms lidojumiem aktīvāk nekā iepriekš sver rokas bagāžu un piemēro sodus, ja svars tiek pārsniegts. Tāpat pavisam nesen pie mums vērsās lasītājs, kurš vēlējās noskaidrot, kāpēc brīdī, kad cilvēks reģistrējas lidojumam, viņam tiek piedāvāta kompensācija par atteikšanos sēsties konkrētajā reisā, aizbildinoties ar faktu, ka lidmašīna ir pilna. Skaidrojam!

Reklāma
Reklāma
Kristaps Strūbergs ir atrasts; nogādāts speciālistu rokās 19
Kokteilis
Šīs lietas bieži tiek dāvinātas dzimšanas dienā – tas ir stingri aizliegts
Pensionāre kļūst par interneta sensāciju: 76 gadus veca sieviete nokļūst slimnīcā ar diabētu un uzzina, ka ir stāvoklī
Lasīt citas ziņas

Sociālajos tīklos pēdējā laikā arvien vairāk un vairāk redzami ieraksti, kuros cilvēki brīdina, ka lidsabiedrība “airBaltic” sākusi aktīvi pārbaudīt rokas bagāžas svaru. “Ja svars vairāk nekā 8 kg, 30 eiro sods, ja svars būs virs 12 kg, no jums iekasēs 60 eiro,” raksta viens no sociālo tīklu lietotājiem. Interesanti, ka sašutums par šo faktu parādījies tikai nesen, vai iepriekš tas netika darīts?

Bagāžas svēršana ir normāla prakse

Augusts Zilberts, Sabiedrisko un politisko attiecību vadītājs AS  “Air Baltic Corporation” ziņu portālam LA.lv skaidro, ka “rokas bagāžas svars un izmēri “airBaltic” lidojumos vienmēr ir bijuši svarīgi faktori”. Viņš turpina: “Mēs esam konsekventi aicinājuši pasažierus ievērot noteiktos ierobežojumus. Bagāžas pārbaude, tostarp svēršana, ir normāla prakse aviācijas nozarē, lai nodrošinātu drošību, efektīvu salona organizāciju un vienlīdzīgus nosacījumus visiem pasažieriem. Lai gan pasažieri, iespējams, pēdējā laikā ievērojuši šo pārbaudi biežāk, mūsu politika attiecībā uz rokas bagāžas svaru un izmēriem nav mainījusies. Mēs aicinām ceļotājus rūpīgi iepazīties ar bagāžas pārvadāšanas noteikumiem pirms lidojuma, lai izvairītos no pārpratumiem un nodrošinātu patīkamu ceļošanas pieredzi.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat vēlējāmies noskaidrot atbildi uz jautājumu, ko vaicāja LA.lv lasītājs, kurš pauda neizpratni par to, kāpēc pirms reģistrēšanās lidojumam “airBaltic” piedāvā kompensācijas, lai cilvēki atteiktos sēsties konkrētajā reisā, paskaidrojot, ka lidmašīna ir pilna. Kāpēc?

Lūdz lidot ar nākamo reisu

Augusts Zilberts nenoliedz, ka šādas situācijas mēdz rasties.

Tas esot tāpēc, ka aviācijas nozarē lidsabiedrības reizēm pārdod papildu biļetes uz lidojumiem, kur vēsturiski uz izlidošanu neierodas zināms skaits pasažieru, un tā ir standarta prakse.

“airBaltic” gadījumā tie esot aptuveni 4% pasažieru, kuri uz lidojumu neierodas. “Ja šāda prakse nebūtu atļauta, līdz pat 15% sēdvietu lidmašīnās paliktu tukšas, tādējādi ievērojami sadārdzinot lidojuma izmaksas,” viņš skaidro. Šāda pārpārdošanas jeb overbooking prakse sniedzot iespēju lidsabiedrībām garantēt izdevīgākus piedāvājumus saviem klientiem – piedāvāt vairāk biļešu par zemākām cenām. Lidsabiedrības redz un analizē vēsturiskos datus, cik cilvēku, kādās dienās, uz kādiem lidojumiem neierodas, un attiecīgi reizēm pārdod vairāk biļešu.

Tomēr retajās situācijās, kad tomēr visi pasažieri ierodas uz izlidošanu un vietu trūkuma dēļ ir jāatsaka iekāpšana pasažierim, vispirms tiekot meklēti brīvprātīgie, kuri gatavi lidot ar nākamo reisu, saņemt par to papildu kompensāciju, kā arī lidsabiedrība nepieciešamības gadījumā nodrošina viesnīcu, transportu no un uz izmitināšanas vietu, kā arī ēdināšanu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.