Sociālās kampaņas “Latvijas Labums” Piena mēneša logo.
Sociālās kampaņas “Latvijas Labums” Piena mēneša logo.
Foto: LETA

Kampaņā “Latvijas labums” novembris pasludināts par Piena mēnesi 0

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) sociālajā kampaņā “Latvijas labums” novembri ir pasludinājusi par Piena mēnesi un aicina iedzīvotājus šomēnes veikalu plauktos īpaši izvēlēties Latvijas pienu.

Reklāma
Reklāma
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
Lasīt citas ziņas

Kā šodien žurnālistiem norādīja LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, divu mēnešu laikā kampaņa “Latvijas labums” pievērusi 68% Latvijas iedzīvotāju uzmanību. Savukārt 49% no visiem arī iegādājušies tieši Latvijā ražotus produktus, liecina pētījumu kompānijas TNS dati.

LTRK nolēmusi, ka vēl labāku rezultātu gūšanai būtu vērts noteiktā laika posmā pievērst iedzīvotāju uzmanību kādam konkrētam produktam. Novembris izvēlēts par Piena mēnesi ar saukli – “Pērc vietējo gotiņu ražojumus!”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā pastāstīja reklāmas kampaņas organizētājas – aģentūras “DDB Latvia” – vadītājs Andris Rubīns, lai popularizētu Piena mēnesi, izveidots īpašs videoklips, kurā galvenā varone ir gotiņa Amata.

Savukārt Piena mēneša plakātus, kurus ikvienam iespējams lejuplādēt “Latvijas labuma” mājaslapā un pēcāk izmantot, rotā sauklis “Govs Amata strādā 365 dienas gadā Tavā labā. Bet Tu veikalā trīs sekundēs paņem svešzemju piena produktus. Kā lai Amata jūtas? Mēs varam saglabāt gan Amatas, gan amatus 10 000 zemnieku saimniecībām. Izvēlies Latvijas ražojumus un dāvā savām govīm, zemniekiem un uzņēmumiem daudzas baltas dienas.”

Kā pastāstīja Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Noris Krūzītis, kampaņas “Latvijas labums” iespaidā veikalos būtiski palielinājusies interese par Latvijas produktiem. Piena pārdošanas apjoms kampaņas divos mēnešos, salīdzinot ar to pašu laika posmu pērn, audzis par 17%. Īpaši pieaugusi pircēju interese par Latvijas sviestu.

“Food Union” valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs uzsvēra, ka vietējo piena produktu patēriņš Latvijā patlaban ir 70%, dažās kategorijās pat tikai 50%. Viņš aicināja pircējus pie veikalu plauktiem padomāt, ka, izvēloties Latvijas pienu, tiek atbalstīti 60 000 darbinieku, kas strādā šajā nozarē.

Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks norādīja, ka šāda Piena mēneša kampaņa ir tieši īstajā brīdī, jo piena iepirkuma cena ir sasniegusi 23 centus par kilogramu, savukārt vidējā ražošanas cena sasniedz 27 centus. Līdz ar to patlaban piena iepirkuma cenas ir noslīdējušas zem pašizmaksas. Piena pārstrādātāji ir gatavi iepirkt pienu, taču nav skaidrības, kad un par kādu cenu produktus izdosies realizēt.

Reklāma
Reklāma

Nozare patlaban apgūst jaunus tirgus. Turpinās arī sertifikācijas process, lai Latvijas piena produktus varētu pārdot Ķīnas tirgū, taču šajā valstī tas esot visai sarežģīts, un nav zināms galarezultāts. Kā norādīja Šolks, šo aktivitāšu rezultāti gaidāmi nākotnē, taču piena nozarei Latvijā jāpalīdz jau tagad.

Oficiāli atklājot novembri kā Piena mēnesi, visas amatpersonas ik pa brīdim saskandināja piena glāzes. Zemnieku saimniecības “Mežacīruļi” saimnieks Juris Cīrulis aicināja Latvijas iedzīvotājus vakarā nedzert sarkanvīnu un nenodoties nostalģijai, bet gan baudīt pienu un būt mundriem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.