Kampaņa vērsta pret “Smart-ID” lietotājiem: brīdina par krāpnieciskiem e-pastiem 0
Tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija “Cert.lv” aicina iedzīvotājus būt vērīgiem un nereaģēt uz krāpnieciskiem e-pastiem par Baltijas digitālās autentifikācijas sistēmas “Smart-ID” atklātajām kļūdām lietotāja kontā, liecina informācija “Cert.lv” mājaslapā.
“Cert.lv” informē, ka krāpnieciskos nolūkos lietotājiem tiek izsūtīti e-pasti it kā “Smart-ID” tehniskā atbalsta vārdā. E-pastā tiek paziņots par kritiskām kļūdām lietotāja “Smart-ID” kontā, un lietotājs aicināts sazināties ar tehniskā atbalsta dienestu pa e-pastā norādīto tālruni.
Pēc “Cert.lv” informācijas, līdz šim e-pasti ir izsūtīti krievu valodā, taču iespējami e-pasti arī citās valodās, kā arī iespējami krāpnieciski telefona zvani, kuros zvanītāji uzdotos par “Smart-ID” atbalsta dienestu.
“Cert.lv” norāda, ka krāpnieciskās kampaņas teksts ir krievu valodā, kurš aicina sazināties ar “Smart-ID tehniskā atbalsta dienestu”, jo it kā pēc tehniskajiem darbiem “SEB banka”, “Swedbank” un “Luminor” drošības sistēma esot atklājusi sešas kritiskas kļūdas lietotāja kontā.
“Cert.lv” aicina iedzīvotājus nereaģēt uz šādiem e-pasta sūtījumiem un nekavējoties pārtraukt it kā “Smart-ID” vārdā saņemtus telefona zvanus.
Ja iedzīvotājs saskāries ar šādu krāpniecības mēģinājumu, aicina ziņot, rakstot uz “[email protected]”. Tāpat, ja iedzīvotājs veicis komunikāciju ar krāpniekiem un snieguši vai ievadījuši savu piekļuves informāciju, nekavējoties jāsazinās ar savu banku.