Kampaņā jau ieguldīti 1,451 milj. eiro, visvairāk aģitācijai tērējuši “Apvienotais saraksts”, AP un “Saskaņa” 21

Laika posmā no 4.jūnija, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 8.augustam lielākie priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņi bijuši “Apvienotajam sarakstam” (AS), kurā startē Latvijas Zaļā partija, Latvijas Reģionu apvienība un Liepājas partija, apvienībai “Attīstībai/Par” (AP) un partijai “Saskaņa”, aģentūru LETA informēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

Reklāma
Reklāma
Nosaukti trīs cilvēka dzīvībai visbīstamākie pārtikas produkti 11
Veselam
Pat neliela deva var izraisīt problēmas: ārsti brīdina par populāra bezrecepšu medikamenta iespējamiem bīstamajiem blakusefektiem
Kokteilis
Šīs lietas bieži tiek dāvinātas dzimšanas dienā – tas ir stingri aizliegts
Lasīt citas ziņas

AS šajā laikā noslēdzis līgumus par aģitācijas izdevumiem 274 697 eiro apmērā, kas ir nedaudz vairāk par trešdaļu no pieļaujamā limita, AP iztērējusi 263 902 eiro, savukārt “Saskaņa” – 253 711 eiro.

Nedaudz zem 200 000 eiro tēriņu sliekšņa ir Nacionālā apvienība (NA), kura līdz šim iztērējusi 184 968 eiro. Virs 100 000 eiro iztērējusi arī Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) – 134 490 eiro, kā arī partija “Katram un katrai” – 114 101 eiro. 86 496 eiro aģitācijai iztērējusi “Jaunā vienotība” (KV), nedaudz mazāk – 85 861 eiro – iztērējuši “Konservatīvie”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Krietni mazāk priekšvēlēšanu aģitācijai līdz šim tērējusi partija “Suverēnā vara” – 23 332 eiro, partija “Latvijas pirmajā vietā” – 17 456 eiro, partija “Stabilitātei” – 11 165 eiro, partija “Progresīvie” – 1626 eiro, “Latvijas krievu savienība” (LKS) – 90 eiro, bet partija “Republika” – 40 eiro.

Vairākas partijas – “Apvienība Latvijai”, “Kristīgi Progresīvā partija”, “Tautas kalpi Latvijai!”, “Vienoti Latvijai” un “Tautas varas spēks” – līdz šim tēriņus priekšvēlēšanu aģitācijai neesot veltījuši.

Kopumā partijas līdz šim ir iztērējušas 1 451 942 eiro.

AS visvairāk – 82 721 eiro – samaksājis par vides reklāmu, savukārt 72 508 eiro iztērēti uz televīzijas aģitāciju. Tāpat partija tērējusi 58 897 eiro par reklāmu sociālajos tīklos. AP visvairāk – 161 205 eiro – iztērēja par vides reklāmām. Līdzīga tendence vērojama arī “Saskaņai”, NA, ZZS, “Katram un katrai”, JV un “Konservatīvajiem”.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Katrs no 19 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 708 053 eiro.

KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Reklāma
Reklāma

14.Saeimas vēlēšanas notiks oktobra pirmajā dienā, sestdienā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.