Uzmanību! “E-mobi” tīklā iegūstamā degviela vairs nav lētākā.
Uzmanību! “E-mobi” tīklā iegūstamā degviela vairs nav lētākā.
Publicitātes foto

Kam nu dārgākā degviela? CSDD jaunais cenrādis pāris gados aprīs devīgo elektromobiļa iegādes dotāciju 60

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Pavīdēja Latvijas medijos tāds virsrakstiņš – CSDD ceļ savu pakalpojumu cenas. Uzmetu, kā saka, aci un bez nopietnām bažām steidzos tālāk. Jo kādus tad man tos CSDD pakalpojumus vajag? Tehnisko apskati reizi gadā? Vadītāja eksāmenu reizi mūžā (ja tiesības nodzert nepamanos)? Lai jau ceļ tās cenas. Kaut divkārt. Štrunts pret siltuma un citiem vitāli un ikdienā nepieciešamajiem sadārdzinājumiem.

Bet – palasu ziņu rūpīgāk un ieraugu skaitļus, kas mani tieši gan neskar, bet autopasaules nākotnes kontekstā izskatās tomēr baigi.

Cik maksā 100 km?

CITI ŠOBRĪD LASA

Ja mans auto nav liels un smags, ja nebraucu dikti pāri atļautajiem ātruma limitiem gan benzīna, gan dīzeļdegvielas dzītam, man 100 km ceļa jātērē ap 10 (6×1,75) eiro. Ar nostalģiju par laikiem, kad naftas produktu cenas bija reizes pusotras zemākas, ar piesardzīgu pēdējo pāris mēnešu krituma radītu optimismu. Un ar skaudībiņu pret tiem biezākajiem, kuri paspējuši uz elektrību pāriet. Bet nu…

Latvijas lielākajā, CSDD veidotajā un apsaimniekotajā “e-mobi” uzlādes tīklā vēl pirms nedēļas tika prasīti 15 centi par uzlādes minūti. Ja stacijas jauda 50 kW un jūsu akumulators tādu straumi ņem pretim, tas ir apmēram 18 centi par kilovatstundu. Rāmākajiem elektroauto un to pilotiem 100 kilometriem bija vajadzīgas kādas 15 kWh. Jeb 20 minūtes. Treknākajiem un steidzīgākajiem 30. Bet pat tad kilometra degvielas cena bija knapi puse no vecmodīgajiem. Kas, protams, apskaužami…

Bet, strauji pieaugot elektroenerģijas cenām, CSDD ātrās uzlādes tīklā elektromobiļa akumulatora rezerves papildināt kļuva bezmaz lētāk nekā no tradicionālās mājsaimniecības elektroligzdas. Tas tāpēc, ka CSDD nevarēja paaugstināt savu tarifu bez Ministru kabineta noteikumu grozījumiem. Šobrīd tas ir izdarīts, un cena no 0,15 eiro minūtē ir paaugstināta vairāk nekā trīskārtīgi – līdz 0,53 eiro minūtē.

Un elektroauto kļuvis visneekonomiskākais. Pat divreiz dārgāks “e-mobi” piedāvātajā uzlādē, kura ir Latvijā vispieejamākā (gada sākumā bija 141 uzpildes vieta). Ko nu darīt? Meklēt maksu nevis par minūtēm, bet kilovatiem prasošās “Elektrum” stacijas, kuru piecreiz mazāk? Diez ko ērti nesanāks. Un nav jau zināms, ko tas kilovats nākamgad maksās…

Tikai pašapkalpošanās?

Jau sen esmu uzskatījis, diskusijās centies pierādīt, rakstiņos skaidrot, ka pie pašreizējās gauži vājās uzlādes infrastruktūras elektroauto bez liekām rūpēm var lietot tikai tie, kuru dienas vajadzības ar rezervi ietilpst pārsimt kilometru rādiusā, kuri var uzlādi veikt savā mājas vai darbavietas pieslēgumā. Tas ļoti parocīgi, turklāt naktī un brīvdienās cena vēl ievērojami mazāka.

Reklāma
Reklāma

Ja tev šādas iespējas nav, CSDD jaunais cenrādis pāris gados aprīs visu šķietami tik devīgo elektromobiļa iegādes dotāciju un tu sāksi par savu nelielo izmešu samazinājumu visai nopietni piemaksāt. Jo biji rēķinājies ar 3,5 eiro uz 100 km jeb 700 eiro gadā (20 000 km). Dabūji 13 eiro uz 100 km jeb 2600 eiro gadā. Un zaudēji gandrīz pusi no valsts iegādes dotācijas…

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.