Iespējamais kopējais tarifa samazinājums ir 30%, uzskata Vilnis Ķirsis.
Iespējamais kopējais tarifa samazinājums ir 30%, uzskata Vilnis Ķirsis.
Foto – Timurs Subhankulovs

Vai biļešu cenu regulēt visā valstī 9

V. Ķirsim jautāju, vai arī starppilsētu autobusu maršrutu biļešu cenu noteikšanu nevajadzētu regulēt SPRK, jo tur izmaksas nereti ir ļoti neskaidras. Deputāts uzskata, ka no rentablajiem maršrutiem ir jādotē nerentablie maršruti, kā tas notiek patlaban. Viņš ļoti piesardzīgi vērtē sabiedriskā transporta tirgus atvēršanu.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Lasīt citas ziņas

Savukārt satiksmes ministrs Anrijs Matīss atzīst, ka šis jautājums ir apspriešanas vērts. “Sabiedriskā transporta sistēma noteikti ir jāvērtē kopumā. Latvijā lielāko daļu sabiedriskā transporta dotē no valsts vai pašvaldību budžetiem un tikai 5 – 10% no vienotajā maršrutu tīklā esošajiem maršrutiem varētu uzskatīt par peļņu nesošiem. Esošā sabiedriskā transporta organizēšanas kārtība paredz, ka pārvadātāji konkurē nevis par tiesībām apkalpot konkrētus maršrutus, bet maršrutu kopumu – lotēm, un konkrētas lotes ietvaros ar peļņu strādājošie maršruti daļēji kompensē nerentablos maršrutus. Ja šīs sistēmas rentablā daļa tiktu nodota brīvajam tirgum, nāktos meklēt papildu budžeta līdzekļus dotācijām, iespējams, samazināt reisu skaitu un slēgt maršrutus, it īpaši reģionos ar mazāku iedzīvotāju blīvumu, attiecīgi jābūt ļoti uzmanīgiem, domājot par potenciālām pārmaiņām sistēmā,” spriež A. Matīss.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.