Ar Saeimas lēmumu maksu Rīgas sabiedriskajā transportā cer mazināt par 30% 9
Nākamajā nedēļā Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās attīstības komisija vērtēs deputāta Viļņa Ķirša un vēl četru “Vienotības” deputātu rosināto likumprojektu par PSIA “Rīgas satiksme” sabiedriskā transporta braukšanas tarifa noteikšanas uzticēšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK), politiski neatkarīgai iestādei. Tas būtu instruments, kā mazināt kopš 1. februāra divas reizes kāpušo maksu par braucienu Rīgā.
Pasažieri maksā ne tikai par biļeti
V. Ķirsis savu ieteikumu noteikt braukšanas maksu SPRK pamato ar Valsts kontroles pārbaudē atklātajām nepamatotajām biļešu cenās iekļautajām izmaksām PSIA “Rīgas satiksme”. “2009. gadā uzņēmumā maksāja milzīgas algas, pat 25 000 eiro mēnesī. “Rīgas satiksme” vairāk nekā miljonu eiro gadā ziedo politiski pietuvinātajai arodbiedrībai LABA. Uzņēmuma darbiniekiem apmaksā septiņdesmit dārgās, ļoti augstas klases “Volvo” automašīnas. Sabiedrībai piederošais uzņēmums varēja izvēlēties vienkāršāku modeli. Valsts kontrole, pārbaudot vien divus procentus no visu darījumu daudzuma, pavisam atrada strīdīgi vai nelietderīgi tērētus 16 miljonus eiro,” atgādina V. Ķirsis.
Iznāk, ka ikviens “Rīgas satiksmes” pasažieris ar maksu par biļeti patlaban maksā arī arodbiedrībai LABA, kuras vadītājs ir “Saskaņas” Rīgas domes deputāts un preses sekretārs Nikolajs Kabanovs, kas savulaik šņauca degunu Latvijas karogā un kas mītiņos aizstāv “Saskaņas” viedokli, saka V. Ķirsis un piebilst: “Tas nav normāli.”
Viņš arī vērš uzmanību, ka ik gadu kāpj “Rīgas satiksmei” piešķirtās dotācijas lielums, turklāt strauji tuvojas brīdis, kad galvaspilsēta nākamajos divos gados to būs “noēdusi” un tad braukšanas atlaides aptuveni pusei pasažieru sabiedriskajā transportā būs jāatceļ.