Vai Ilzei Cīrulei pusgada laikā izdevies uzlabot VID tēlu? LA aptauja 2
Jānis Ošlejs, uzņēmējs un ekonomists: “Kopumā esmu apmierināts ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbu un veiktajām procedūrām. Vismaz apkalpojot manus uzņēmumus, dienests strādā ļoti labi. Šķiet, ka Ilze Cīrule nudien nav iestādei nodarījusi neko sliktu, tās tēls, iespējams, pat nedaudz uzlabojies. Bet es arī neredzu nopietnu VID rīcību pret naudas atmazgātājiem, jo, manuprāt, PVN krāpnieciskās shēmas valstī nav apturētas un turpina darboties. Tam jābūt vienam no VID galvenajiem uzdevumiem.”
Juris Millers, uzņēmējs un producents: “Domāju, ka iestādes tēla maiņa nebūs Ilzes Cīrules vai kāda cita tās vadītāja nopelns. VID nepieciešamas nopietnas sistēmiskas pārmaiņas. Es pats esmu saskāries ar to, ka VID darbinieku rīcība, kura apgabaltiesas spriedumā tika konstatēta kā nepieņemama un prettiesiska, nemainīgi tiek turpināta arī vairākus gadus pēc šā sprieduma spēkā stāšanās brīža. Tas liecina, ka šīs ie- stādes iekšienē nav notikušas nekādas pozitīvas pārmaiņas. Tēlaini izsakoties, man šķiet, ka šobrīd ārēji maza, klusa kaķēna iespaidu radoša persona ir iemesta hiēnām līdzīgā barā. Man nav nekādu ilūziju, ka šī iestāde vismaz tuvākajā nākotnē varētu kļūt mūsdienīgāka un uzņēmējiem draudzīgāka.”
Normunds Bergs, uzņēmējs: “Uzņēmumam nevajag valsts iestādes dienesta tēlu, bet gan tā funkciju. It kā vajadzētu būt ērtākām procedūrām un saziņai, taču šobrīd nekādus milzīgus uzlabojumus neesmu redzējis. Tas, ko esmu dzirdējis no savu uzņēmumu finanšu vadītājiem – komunikācija ar dienestu kopumā varētu teikt, ka ir uzlabojusies, taču praktiskajās lietās vēl garš ceļš ejams. Piemēram, visiem zināma problēma ir, ka mazumtirgotāji neskaras klāt kases aparātiem, un nav saprotams, kā jaunas kases var mainīt situāciju. Kā neskārās klāt parastajam aparātam, tā neskarsies gudrajam. Mani skumdina, ka tiek runātas prātīgas lietas, bet reālās darbības neiet pareizajā virzienā.”